Bästa butik i Stockholm?

Jag har inte varit i Södertälje men det kan ha varit svärdotra'. Å andra sidan kan jag lika gärna ha fått det om bakfoten.
T

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Lundhags Cruice

Nu har jag provat mina nya skridskor men efter ca 15 mils åkning sprack den ena i plasten
Plast blir ju sprött i kyla så det kanske inte är så bra till skridskor
Man får väl vad man betalar för

Jag brukar också rekommendera KGs i Solna, som flera nämnt redan, men de bytte ägare igen för något år sedan och jag upplever att man inte får riktigt lika bra hjälp längre tyvärr. Men de har bara bra grejer (inget risk för skräp), man blir inte lurad och de håller i princip nätpriser när jag har jämfört.

Pikmakarn däremot vill jag verkligen avråda ifrån, blev pålurad riktigt dålig utrustning som inte fungerade tillsammans och som var av dålig kvalitet. Varning!

Jag brukar också rekommendera KGs i Solna, som flera nämnt redan, men de bytte ägare igen för något år sedan och jag upplever att man inte får riktigt lika bra hjälp längre tyvärr. Men de har bara bra grejer (inget risk för skräp), man blir inte lurad och de håller i princip nätpriser när jag har jämfört.

Menar du att grabbarna som tog över efter K-G har sålt i sin tur? Synd i så fall för jag kan inte klaga på deras service. Jag har haft K-G som 'hovleverantör' i säkert 25 år.

Torbjörn

Nej, de killarnas service var det verkligen inget fel på, så det menade jag inte!
Men en av dem har iallafall sålt, vet inte om den andre fortfarande är inblandad men det är numera ofta olika människor i butiken. Jag tycker det är lite mer "naturkompani-känsla" tyvärr.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips