Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jodå med ett hyfsat inskjutet Kikarsikte så har man bra precesion men Ruger , har provat den å är riktigt nöjd, hade köpt en sån om jag iinte redan hade en Anschutz vilken jag kan rekommendera men som inte är en halvautomat.
Jodå med ett hyfsat inskjutet Kikarsikte så har man bra precesion men Ruger , har provat den å är riktigt nöjd, hade köpt en sån om jag iinte redan hade en Anschutz vilken jag kan rekommendera men som inte är en halvautomat.
Vad har kikarsiktet med vapnets precision att göra ???
vapnets precision ser man om man skruvar fast det i en skjutstol, då kan inget annat än vapnet avgöra vapnets precision !
Hur är det med tillförlitligheten för en halvautomat i så klen kaliber?
Kärvar det någon gång? Isåfall, hur ofta?
Har svårt att tänka mig att en så liten patron ska klara av att ladda om ett gevär.
Självklart är det så att inte kikarsiktet avgör precisionen på ett gevär men ofta när det gäller 22or , så är dom inte utrustade med nåra kvalitetskikare direkt , därför menar jag att det är viktigt att köpa till ett bra sikte . för gör man det så är det inga som helst problem att skjuta riktigt täta skottserier på 50 med en Ruger .
Med andra ord, ja Ruger är en välskjutande bössa ( i alla fall de jag provat) . Hurvida det fungerar rent mekaniskt med omladdning osv. så är det samma där jag har inte haft nåra problem med det.
Hur är det med tillförlitligheten för en halvautomat i så klen kaliber?
Kärvar det någon gång? Isåfall, hur ofta?
Har svårt att tänka mig att en så liten patron ska klara av att ladda om ett gevär.
Jag vet inget om det aktuella vapnet. Men det har inte någon betydelse vilken kaliber man har om man inte bygger vapnet "rätt"
Bästa sättet att komma fram till svar på din fråga är som du nu har gjort, frågat andra!
Men det bör vara någon som har ett eller känner någon som har ett eller så !
Kalibern har vart fall inget med om den ska ladda om eller ej.
Om man ser på pistoler ( som jag vet massor om ) så funkar dom bra i denna kaliber. Det finns dock vissa märken och modeller som kärvar mer än andra. Skillnaden mot ett gevär är inte något större. Lite längre pipa och kolv !
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...