Bäst proteinpulver för bulk?

Hej!

Det är så att jag har högförbränning och har så svårt att gå upp i vikt rent generellt. Så min fråga är, är det någon som har erfarenhet eller nåt bra tips på något proteinpulver som är grymt när det kommer till att öka i vikt? Helst något som är relativt nyttigt.


Tack på förhand! :)
 
Finns väl massor med mass gainers, knappast är något av dem nå värst nyttiga då många av dem får kalorierna från snabba kolhydrater. Dock är det 99% chans att du inte har svårt att gå upp i vikt pga något biologiskt utöver hunger. Med något hormonfel så brukar det även vara högst 200 kaloriers varians på personens TDEE vilket knappt är en Snickers. Trodde själv att jag kunde äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt då jag var yngre men efter jag började träna hårt och faktiskt äta så har jag motsatta problemet :)
 
Hej, du ska inte köpa ett vanligt proteinpulver utan en variant som denna:
Dessa innehåller alltså betydligt mer kolhydrater och maltodextrin och är ämnat just för personer som har problem med att öka sin volym. Finns ju hundratals märken att välja bland så någon nyttig, naturlig, ekologisk variant hittar du nog.
Kan man ju också ha som "nödmat" i sin hemberedskap. Fyllt av näring i pulverform:)
 
Senast ändrad:
Finns inga proteinpulver som är nyttiga eller har nån bra effekt på kroppen.

Ät proteinrik mat istället. Nötter, kött, fisk, linser m.m.

Du kan inte uppnå nåt genom att försök äta mycket av ett visst näringsämne. Det är en seglivad myt som cirkulerar runt gymmare
 
Hej, du ska inte köpa ett vanligt proteinpulver utan en variant som denna:
Dessa innehåller alltså betydligt mer kolhydrater och maltodextrin och är ämnat just för personer som har problem med att öka sin volym. Finns ju hundratals märken att välja bland så någon nyttig, naturlig, ekologisk variant hittar du nog.
Kan man ju också ha som "nödmat" i sin hemberedskap. Fyllt av näring i pulverform:)

Tusen tack, det är ju verkligen ett träsk. Satt och kollade hela kvällen igår och det enda märket jag hittade var Well aware whey100 som verkade som ett bra proteinpulver för att öka i vikt med. Hittade bland annat denna infon, Länk. Men jag ska helt klart kolla in Mass supreme! Tack :)
 
Finns inga proteinpulver som är nyttiga eller har nån bra effekt på kroppen.

Ät proteinrik mat istället. Nötter, kött, fisk, linser m.m.

Du kan inte uppnå nåt genom att försök äta mycket av ett visst näringsämne. Det är en seglivad myt som cirkulerar runt gymmare

Ok, är inte så väl insatt men ska googla lite mer om detta, tack! :)
 
Finns väl massor med mass gainers, knappast är något av dem nå värst nyttiga då många av dem får kalorierna från snabba kolhydrater. Dock är det 99% chans att du inte har svårt att gå upp i vikt pga något biologiskt utöver hunger. Med något hormonfel så brukar det även vara högst 200 kaloriers varians på personens TDEE vilket knappt är en Snickers. Trodde själv att jag kunde äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt då jag var yngre men efter jag började träna hårt och faktiskt äta så har jag motsatta problemet :)
Vad intressant! Ens egen bild av sig själv är inte alltid det sanna, tack för ett bra svar!
 
I grunden bör kommas ihåg att marknaden för exempelvis proteinpulver, liksom för energidrycker, drivs på av de som vill profitera på människors ofta påstådda behov och från reklamen (numer influensers) utpekanden som måsten. Producenternas mål är att maximera sina intäkter inte att göra någon vare sig friskare eller starkare.
Just i trådstartarens fråga lägger jag önskan om att bygga mer muskler vilket i sin tur då betyder en ökad vikt, såvida denne inte sitter på ett fettöverskott vilket verkar osannolikt.
Mycket träning i kombination med rikligt intag av näringsriktig, riktig/vanlig mat, som toppas med tillskott av dessa proteinpulver lär vara det som är rätt för de flesta.
Jag har tyvärr sett de som satt övertro på pulver och tappat fokus på den näringsriktiga maten vilket inte alltid går bra över tid. Sett de som tappat ork och hälsa pga för lite "näringsämnen" samt de som blivit extra överviktiga när träningsviljan gått ner men intagsvanorna av både mat och tillskott inte följt med neråt.
Det finns bra användningsområden för proteinpulver men behovet är oftast mindre än vad "marknaden" vill och säger.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.