Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Var kan man hitta ett bälte för klättring ? Som det på bilden nedan.
Jag hade nämligen tänkt göra en egen vadderad sitt sele men vill ha nåt rejält och riktigt att bygga kring.
Känns väl som att den enklaste biten i en sele är skärpet. Om du har tänkt dig att göra en sele så kan du nog tillverka skärpet också. Om det sen är så smart att tillverka en sele själv är en annan sak.
Klarar du dig inte med en sittplanka? Det är en pryl som är möjlig att tillverka själv, då sitter man ju fast i sin ordinarie sele.
Här är nästa "del" i mitt projekt, som passande nog har tre "öppningar" för benslingor. Det är "vadderat" och har en gummerad insida som gör att det sitter riktigt bra och skönt. Tanken är att ha möjligheten att sätta utrustnings slingor och allt annat precis var du vill med MOLLE. Vi får väl se hur långt jag kommer med detta projekt eller om jag ger upp
Har du studerat klädtillskärning? Ett välsittande bälte är skuret i en kurva, oavsett om det är ett riggarbälte, som ditt, ett stridsbälte, en pistolrem eller ett bra bälte.
Lycka till!
Har du studerat klädtillskärning? Ett välsittande bälte är skuret i en kurva, oavsett om det är ett riggarbälte, som ditt, ett stridsbälte, en pistolrem eller ett bra bälte.
Lycka till!
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer