axel problem

Tänkte höra om någon har något bra tips hur man kan skydda axeln. Min axel har efter många års vurpor blivit allt annat än stabil. Har tidigare ett neoprenskydd för axel. Fungerade inte. En kompis brukar tejpa sin axel. Han säger att det fungerar bra. Har inte testat detta ännu så jag kan inte säga hur jag uppfattar denna metod. Finns det fler tips så skriv gärna ner dem.

Axelskydd!

Hej! Jag har haft problem med min v.axel i ett par år. Har skaffat ett skydd från Rehband Medical. Det består av två bredare band, ett bröstet och ett runt armen som sitter ihop med två smalare band. Det förhindrar att armen kommer i de lägen där axeln hoppar ur led. Har inte testat det när jag åker skidor ännu (blir premiär i helgen), men jag har paddlat med det och det fungerar. Ta kontakt med någon sjukgymnast, de kan både besälla hem skyddet och hjälpa dig med hur det ska sitta.

Stavar eller vurpor?

Om du får ont av att jobba med stavarna kanske du vill titta på dämpade stavar? De sparar handleder och axlar.

Mvh

/föhl

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ma_Fredde Problem med T2 Telemark 3
Rike Problem med längd på nya lagg Telemark 3
norppa Problem med T:2or och chili bindning Telemark 8
Sunkist Problem med glidvallning! Telemark 3
gereonsson Problem med innersulorna Telemark 3

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg