Avhopp från "nya" Utsidan

Nu har en av Utsidans mest kunniga och engagerade skribenter beslutat att både säga upp medlemskapet och ta bort allt sitt innehåll. Bara att respektera (fast man hoppas på omprövning) och tacka för allt hen bidragit med hittills. Men sorgligt och oroväckande, om beslutet beror på "nya" Utsidans vägval.

Det vore väldigt trist, om den utveckling som flera skribenter uttryckt oro för, börjar ta skruv redan nu. Jag hoppas ändå att alla som känt sig frustrerade stannar kvar; annars blir den ju självuppfyllande. Der är er närvaro som "gör" Utsidan. Man kan ju vara mer eller mindre aktiv i olika perioder utan att radera sitt konto.
 
Sen fattar jag inte vad folk gnäller på, det om något gör skada. Och det är ju som sagt frivilligt att bidra.
 

lipfip

Forumvärd
Tack, @joanna att du uppmanar att stanna kvar 🙂 Det vore verkligen sorgligt att förlora engagerade medlemmar.

Hittills har vi inte haft några avhopp och jag hoppas att även medlemmen som du nämner kan vänta med uppsägningen.
 
Jag som i princip bara använder forumdelen märker ingen större skillnad förrutom alla diskussioner om ägarskapet, artiklar och bloggar. För mig var det en större skillnad när man bytte underliggande mjukvara i somras och färger och knapptexter byttes men jag tycker det funkar för mig nu. Jag använder få avancerade funktioner.
Jag hoppas att nya ägarna och de som har synpunkter kommer överens och att folk stannar och bidrar i forumen.

/Patrik
 
Nu har en av Utsidans mest kunniga och engagerade skribenter beslutat att både säga upp medlemskapet och ta bort allt sitt innehåll. Bara att respektera (fast man hoppas på omprövning) och tacka för allt hen bidragit med hittills. Men sorgligt och oroväckande, om beslutet beror på "nya" Utsidans vägval.

Det vore väldigt trist, om den utveckling som flera skribenter uttryckt oro för, börjar ta skruv redan nu. Jag hoppas ändå att alla som känt sig frustrerade stannar kvar; annars blir den ju självuppfyllande. Der är er närvaro som "gör" Utsidan. Man kan ju vara mer eller mindre aktiv i olika perioder utan att radera sitt konto.
Vilken skribent syftar du på? Eller har du en länk till någon mer information?
 
Jag varken vill eller bör ha fokus på enskilda personer. Flera har ju oroat sig för en utveckling där de mest aktiva börjar hoppa av, och detta var en liten uppmaning till att stanna kvar trots (förhoppningsvis) temporärt gnissel.
Intressantare är förstås vad det är för något "vägval",eller förändrad inriktning det handlar om. Själv håller jag mig enbart till forumet (ett tag till) och har inte märkt något.

PS: "Ett tag till" syftar på att mitt friluftsliv av åldersskäl blivit allt mindre kvalificerat och alltså bjuder på allt färre erfarenheter av allmänt intresse. Om 10 månader fyller jag 80. Denna sommar det stannat vid 10 utenätter, 7 med cykel och 3 på vandring (här bidrog förstås även det eviga regnanandet).
 
Intressantare är förstås vad det är för något "vägval",eller förändrad inriktning det handlar om. Själv håller jag mig enbart till forumet (ett tag till) och har inte märkt något. (...)
Nej, Forum är trots allt användardrivet, så håller man sig bara där märker man inte så mycket. Det syns alltså mest i Utsidans andra delar, men på forum finns flera diskussioner om detta, t ex:
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.