Avbryta Fjällräven classic

Hej

Jag har en lite fråga som jag ej lyckas hitta något svar på.
Det är så att vi är 3 personer som ska gå fjällräven Classic nu på lördag. Vad händer om jag avbryter mitt i kan resterande av team medlemmarna fortfarande gå i mål ?

jag vet att det inte får vara mer än 15min i skillnad i målgång men.
men om man avbrutit kanske det går att kringgå ?

Vad menar du med avbryta? Är du halvvägs är enda sätten att komma därifrån att fortsätta gå, att vända om, eller om det är riktig kris bli hämtad med helikopter I guess. Men det finns ju inga bilvägar eller så på vägen.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Eller Fjällräven kanske har andra lösningar på att avbryta? Mitt förra svar utgår bara från hur den sträckan ser ut (gick den för en månad sen ungefär).

Min rygg är inte den bästa och är lite osäker på om den
så om jag inte pallar och i värsta fall blir helikopter tillbaka

kan då de andra gå i mål utan sista medlemen o teamet

"Funktionärerna har även möjlighet att kontakta målet i Abisko vid sjukvårdsrelaterade frågor eller vid behov av helikopterevakuering i samband med skada eller sjukdom. Arrangören förbehåller sig rätten att ta ut en avgift enligt gällande flygtaxa (1 500 - 5 000 kr per person) för helikoptertransport. I icke akuta fall kan det dröja några dygn innan evakuering sker (vi vill minimera helikopterflygning i området och det kan vara dåligt väder)."

"Att avbryta vandringen

"På grund av att det inte finns några vägar längs Kungsleden så går det inte att avbryta Fjällräven Classic utan att gå till Abisko eller Nikkaluokta. Om du vänder tillbaka i stället för att fullfölja vandringen ber vi er om att kontakta en funktionär på någon checkpoint eller ringa kontaktnumret 073-832 41 20."

http://www.fjallraven.se/upptack-fjallraven/classic/vandringen/sakerhet-och-sjukvard

Min rygg är inte den bästa och är lite osäker på om den
så om jag inte pallar och i värsta fall blir helikopter tillbaka

kan då de andra gå i mål utan sista medlemen o teamet

"Var noga med dina förberedelser inför vandringen och starta inte om du har rygg- eller knäbesvär eller någon annan komplikation, då loppet kan vara väldigt påfrestande för kroppen."

http://www.fjallraven.se/upptack-fjallraven/classic/vandringen/sakerhet-och-sjukvard

Så himla viktigt kan det väl inte vara att få ett registrerat resultat?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips