Avbärarbälte

Jag har två stycken gamla Haglöfs ramryggsäckar som jag skulle vilja utrusta med sköna avbärarbälten. Frågan är dock, vart får jag tag på avbärarbälten och hur sätter jag fast dom på lämpligaste sätt? All tips mottages med öppen famn!

Ryggsäckarna är en Alaska från 70-talet och en Skarja från 80-talet.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tänkte bara skriva att jag skaffade ett avbärarbälte till en Skarja från sena 80-talet, och det funkade perfekt. Fanns bara "ett" sätt att fästa det också, så det var krångelfritt.

Strykarräven; sa:
Tänkte bara skriva att jag skaffade ett avbärarbälte till en Skarja från sena 80-talet, och det funkade perfekt. Fanns bara "ett" sätt att fästa det också, så det var krångelfritt.

Var det ett sådant de säljer på getout du skaffade? I så fall skulle jag uppskatta info om ungefärlig längd på bältet. Jag har nämligen en skarjaliknande no-name som är i behov av uppgradering. Är inte biffig direkt så det är mer för mycket än för lite längd som oroar.

lapetter; sa:
Strykarräven; sa:

Var det ett sådant de säljer på getout du skaffade? I så fall skulle jag uppskatta info om ungefärlig längd på bältet. Jag har nämligen en skarjaliknande no-name som är i behov av uppgradering. Är inte biffig direkt så det är mer för mycket än för lite längd som oroar.

*Bump* :)

Nån som Haglöfs Alaska av senare modell kanske kan berätta hur långt bältet är? Det är visst såna som går att få tag på.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips