Avbärarbälte

Jag har två stycken gamla Haglöfs ramryggsäckar som jag skulle vilja utrusta med sköna avbärarbälten. Frågan är dock, vart får jag tag på avbärarbälten och hur sätter jag fast dom på lämpligaste sätt? All tips mottages med öppen famn!

Ryggsäckarna är en Alaska från 70-talet och en Skarja från 80-talet.
 
Tänkte bara skriva att jag skaffade ett avbärarbälte till en Skarja från sena 80-talet, och det funkade perfekt. Fanns bara "ett" sätt att fästa det också, så det var krångelfritt.
 
Strykarräven; sa:
Tänkte bara skriva att jag skaffade ett avbärarbälte till en Skarja från sena 80-talet, och det funkade perfekt. Fanns bara "ett" sätt att fästa det också, så det var krångelfritt.

Var det ett sådant de säljer på getout du skaffade? I så fall skulle jag uppskatta info om ungefärlig längd på bältet. Jag har nämligen en skarjaliknande no-name som är i behov av uppgradering. Är inte biffig direkt så det är mer för mycket än för lite längd som oroar.
 
lapetter; sa:
Strykarräven; sa:
Tänkte bara skriva att jag skaffade ett avbärarbälte till en Skarja från sena 80-talet, och det funkade perfekt. Fanns bara "ett" sätt att fästa det också, så det var krångelfritt.

Var det ett sådant de säljer på getout du skaffade? I så fall skulle jag uppskatta info om ungefärlig längd på bältet. Jag har nämligen en skarjaliknande no-name som är i behov av uppgradering. Är inte biffig direkt så det är mer för mycket än för lite längd som oroar.

*Bump* :)

Nån som Haglöfs Alaska av senare modell kanske kan berätta hur långt bältet är? Det är visst såna som går att få tag på.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
URB65 Avbärarbälte. Gör det själv 4
thomas.sabel Avbärarbälte Gör det själv 6
peter1969 Fästa avbärarbälte i ramryggsäck? Gör det själv 19

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.