Asterix jackor och deras funktion

Retorik?

"Alla som gnäller på Arcteryx vill bara vara tuffa"

mot

"Alla som köper Arcteryx vill bara vara tuffa"

Gå ut och lek en stund vid gungorna nu så kan ni komma in för fruktstund sen. :)
 
Re: Re: Arcteryx

-Patric-; sa:
glanne; sa:
Så mycket tid som Patric måste lägga på Utsidan med alla svar, hade han nog haft med i alla fall en Arcteryx i Paclite.

e det här någon form av invecklad universitetskod som en vanlig arbetargrabb inte ska fatta... jag vet inte ifall jag har blivit påhoppad eller inte.. vad f a n står det?
Trodde att en så välmeriterad "skåning" skulle fatta att ordet jag utelämnade var RÅD, även om mitt ironi-inlägg, inte var elakt menat, men "kängan" jag fick med svärord som avslutning, så verkar det så, sedan vill man väl inte hoppa på månskensbönder, så något påhopp var det inte tal om.
 
det höga priset..

är ju en väldigt smart marknadsföringsstrategi från de som distribuerar "Asterix" kläderna i Sverige. Väldigt många gillar ju att gå runt på stan och visa att de har råd med en dyr jacka och köper givetvis då det dyraste de kan hitta.
För någar år sedan kunde man se en massa "stanare" (malmöuttryck för någon som hänger på stan för att visa upp sig i sina nya kläder) gå runt i The North Face jackor som då var den dyraste jackan du kunde hitta, nuförtiden är Arcteryx den dyraste jackan du kan hitta i en vanlig affär och mycket riktigt dyker där upp fler och fler folk i Arcteryxkläder på stan, folk som vanligtvis inte sätter sin fot i "vildmarken".
Marknadsföringsstrategin är ju lysande då det finns mycket fler "stanare" än folk som vill ha sina funktionskläder billiga och bra för att använda den i "vildmarken".
 
Re: Re: Re: Arcteryx

glanne; sa:
-Patric-; sa:
glanne; sa:
Så mycket tid som Patric måste lägga på Utsidan med alla svar, hade han nog haft med i alla fall en Arcteryx i Paclite.

e det här någon form av invecklad universitetskod som en vanlig arbetargrabb inte ska fatta... jag vet inte ifall jag har blivit påhoppad eller inte.. vad f a n står det?
Trodde att en så välmeriterad "skåning" skulle fatta att ordet jag utelämnade var RÅD, även om mitt ironi-inlägg, inte var elakt menat, men "kängan" jag fick med svärord som avslutning, så verkar det så, sedan vill man väl inte hoppa på månskensbönder, så något påhopp var det inte tal om.

hehehe.. det har aldrig varit en kostnadsfråga, för det första så tycker jag att nämnda jackor är otroligt fula, men det e en smaksak.. sedan så skulle jag aldrig köpa en jacka ens för 1500:- om folk ansåg att den läcker och att det är alright på något sätt.. jag anser väl oxå att asterixx är lite av en bluff-produkt om man ser till vad den borde kosta. Ser man till andra produkter med överpris som Hillebergs så läcker dom iaf inte.. ;)


(jag tog inte illa vid mig på något sätt ;) )
 
Re: Re: Re: Re: Arcteryx

-Patric-; sa:
glanne; sa:
-Patric-; sa:
glanne; sa:
Så mycket tid som Patric måste lägga på Utsidan med alla svar, hade han nog haft med i alla fall en Arcteryx i Paclite.

e det här någon form av invecklad universitetskod som en vanlig arbetargrabb inte ska fatta... jag vet inte ifall jag har blivit påhoppad eller inte.. vad f a n står det?
Trodde att en så välmeriterad "skåning" skulle fatta att ordet jag utelämnade var RÅD, även om mitt ironi-inlägg, inte var elakt menat, men "kängan" jag fick med svärord som avslutning, så verkar det så, sedan vill man väl inte hoppa på månskensbönder, så något påhopp var det inte tal om.

hehehe.. det har aldrig varit en kostnadsfråga, för det första så tycker jag att nämnda jackor är otroligt fula, men det e en smaksak.. sedan så skulle jag aldrig köpa en jacka ens för 1500:- om folk ansåg att den läcker och att det är alright på något sätt.. jag anser väl oxå att asterixx är lite av en bluff-produkt om man ser till vad den borde kosta. Ser man till andra produkter med överpris som Hillebergs så läcker dom iaf inte.. ;)


(jag tog inte illa vid mig på något sätt ;) )
Trodde inte det heller, en sådan HELYLLE kille klarar väl det mesta,utom läckande blixtlås för 6000 pix, men tyvärr så¨styr vi inte pris kontra kvalite o efterfrågan, det är något långt bortom självhushåll -månskensbonderi(ironi), det är MARKNADEN som bestämmer som alltid
 
Re: Re: Re: Re: Re: Arcteryx

glanne; sa:
Trodde inte det heller, en sådan HELYLLE kille klarar väl det mesta,utom läckande blixtlås för 6000 pix, men tyvärr så¨styr vi inte pris kontra kvalite o efterfrågan, det är något långt bortom självhushåll -månskensbonderi(ironi), det är MARKNADEN som bestämmer som alltid

joo... men visst e det så, men jag hävdar att man som konsument har ett eget ansvar för vilka produkter och till vilket pris dom säljs.. man kan försöka att aktivt välja produkter från företag som man tycker av olika anledningar är bättre än andra.. sedan så kan man som här försöka belysa och diskutera ifall en produkt är bra eller inte.. låt oss nu säga att asterixx har läckageproblem på sina dragkedjor, då kan man tycka att detta är en allvarlig brist, genom att belysa detta så kanske en presumtiv köpare funderar en extra gång innan han/hon köper en jacka av nämnt märke.. så, visst kan vi som enskilda personer inte göra mycket för att påverka men för den sakens skull kan man inte lägga sig platt på ryggen och sluta bry sig.. tjoflöjt!!
 
Äger själv en Armanityx theta AR. Har haft den i drygt 3år och har under den tiden använt den flitigt sommar som vinter. Att dragkedjorna skulle läcka är något helt obekant för mig. Om dragkedjan läcker är det ju bara att reklamera produkten.
Svårare än så är det ju inte.
Alla märken oavsett kvalitetsstämpel har måndags exemplar.

Den här pris kontra status diskutionen finner jag rent ut sagt skrattretande.
Ta å pallra er ur sandlådan å kom på något annat kreativt att lägga energin på.

Sedan håller jag ju med om att priserna på Arcteryx är alldeles för höga i sverige.

[Ändrat av flundval 2005-02-28 kl 12:40]
 
flundval; sa:
Den här pris kontra status diskutionen finner jag rent ut sagt skrattretande.
Ta å pallra er ut sandlådan å kom på något annat kreativt att lägga energin på.

men du ska väl skita i vad vi lägger energin på..

om man snabbt ögnar igenom tråden så är ungefär lika många tveksamma eller missnöjda med asterixx-jackorna som antalet användare som är nöjda, i min värld är det betydligt mer än ett enstaka måndagsexemplar av en kvalitetsprodukt, det låter som asterixx har lite mer än lovliga problem med funktionen.. sen om du känner dig lurad efter att ha pyntat 6000:- och måste kalla alla andra för lekskoleungar så ere nog ditt problem..
 
-Patric-; sa:
om man snabbt ögnar igenom tråden så är ungefär lika många tveksamma eller missnöjda med asterixx-jackorna som antalet användare som är nöjda, i min värld är det betydligt mer än ett enstaka måndagsexemplar av en kvalitetsprodukt, det låter som asterixx har lite mer än lovliga problem med funktionen.. sen om du känner dig lurad efter att ha pyntat 6000:- och måste kalla alla andra för lekskoleungar så ere nog ditt problem..

Det är väl inte riktigt sant att antalet/andelen missnöjda med jackan är lika stor som antalet nöjda. Du måste ju själv förstå att du inte kan räkna med ALLA dina inlägg utan räkna antalet individuella poster endast en gång. Det verkar mer som att de som klagar på Arc'Teryx är de som inte har dem. En släng av avundsjuka kanske? Personligen förstår jag inte hur man kan kritisera något som man inte har någon personlig erfarenhet av.

Hälsningar,

Andreas som har en hel uppsättning med Arc'Teryx kläder.

PS. Jag hänger inte vid Stureplan utan är hellre ute i mark och skog. DS.
 
AndreasBlomquist; sa:
Det är väl inte riktigt sant att antalet/andelen missnöjda med jackan är lika stor som antalet nöjda. Du måste ju själv förstå att du inte kan räkna med ALLA dina inlägg utan räkna antalet individuella poster endast en gång.
Hälsningar,

Andreas som har en hel uppsättning med Arc'Teryx kläder.

PS. Jag hänger inte vid Stureplan utan är hellre ute i mark och skog. DS.

Vandrare; sa:
Min gamla Bergahus med dubbelklaff var mer vindtät i dragkedjan än min nuvarande Asterix. Arcteryxjackan gav jag 2200:- för, det var den värd. Men fick jag välja vad jag ville oavsett pengar skulle jag ta något mer fältanpassat.

Jaaa.. tillkommer kategorin missnöjd eller tveksam skulle jag nog säga..

kfn; sa:
Dock gick dragkedjan sönder efter knappt två års användande. Dragskon i midjan gör att belastningen på dragkedjan i höjd med dragskon blir väldigt hög. Detta repade upp sömmarna till dragkedjan med följden att dragkedjan var svår att stänga och "sprack". Som tur var hände detta hemma. Reklamerade och fick en ny jacka men tyvärr hade modellen ändrats (bredare och med kortare ärmar) så den nya jackan passar betydligt sämre.

/Klas

kanske inte helt nöjd heller?

[ http://www.utsidan.se/recensioner/visa.asp?ID=4037 ]

Recension av ytterligare en extremt nöjd användare?

Men ovanstående är ju tester som skrivits av mig i flera olika skepnader.. De riktiga och vetenskapliga inläggen i den här tråden låter helt annerlunda:

AndreasBlomquist; sa:
Hur recensenten kan dra ALLA Arc'Teryx jackorna över en kam är ju skrattretande. Jag har absolut inte problem med några läckande dragkedjor och hoppade innan jag skrev denna tråden in i duschen där jag tillbringade drygt 10 minuter med duschen sprutandes på fullt, rakt på mig. Torr som en sticka på insidan!

mmm... jepp, ûberkvalisort, klarar 10minuter i duschen..

perlarsson; sa:
Jag tog min Asterix Alpha SV till badrummet, spände upp den så gott det gick över en balja, och släppte på vatten på jackan. Under det hela placerade jag en tidning för att se om den blev blöt. Icke! Och då lät jag vattnet stå på i fyra timmar i streck. Fast det är klart, jag betalade endast drygt 4000 spänn för jackan...

fler otroligt vetenskapliga tester från badrummet..

______________________________________________________

Jag kritiserar inte en produkt som jag själv inte har men jag måste ha rätten att kritiskt granska produkter som säljs ute i våra butiker.. bara genom att studera den här tråden så visar det sig snabbt att det verkar som att funktionen på dessa jackor kan verka tveksam..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nybörjarvandraren Två jackor för lite alla möjliga behov - men vilka? Kläder 15
FriFågel Jacka för vandring: en eller två jackor? Kläder 7
AnteÅ Lim till Gore-Tex-jackor Kläder 3
marcusen Vindslå på GTX-jackor Kläder 48
Glännman Skinnbyxor och jackor i vildmarken Kläder 9
andjoh88 Gore tex jackor Kläder 1
Oskar R. Fjällrävens vinter Jackor Kläder 4
hdn729 bergans jackor Kläder 2
Mr Doderhult jackor från itab! Kläder 7
Nordstjärnan Förslag på Fjäderlätta jackor? Kläder 18
linnaa Hitta bra/billiga jackor!?! Kläder 12
NonCuro 8848 Jackor... Kläder 9
joask202 Lättare jackor med syntetfyllning? Kläder 10
lowe Trenden korta jackor över? Kläder 5
Kalle E Upprop för bra jackor! Kläder 17
Mathew 66 North Iceland & andra eVent jackor, vart finns de?? Kläder 9
Jonte Myra Jackor till humana priser? Kläder 2
ebh Hur upptäcka falska TNF jackor? Kläder 19
fisherman Billiga Tierra jackor Kläder 3
holmis_bigfoot.com VARNING! PIRATKOPIERADE NORTH FACE JACKOR!! VARNING!! Kläder 8
highlandpark Jämförelse mellan olika jackor Kläder 1
highlandpark Knöligt med zip-in i TNFs jackor! Kläder 3
bash Mera funderingar kring jackor Kläder 0
CrazyFin Dags för nya jackor också! Vilken? Kläder 0
Gaban Pressat GT-jackor skarpt - någon? Kläder 7
mekelund Klättermusen jackor Kläder 8
Stor Stora jackor Kläder 1
Anders.Appelqvist Idiotiska halsar på ALLA fleece jackor! Kläder 12
erolorhun ArcTeryx jackor? Kläder 4
Wad Tips på jackor? Kläder 3
mtallberg Tierras jackor Kläder 25
mtallberg Lundhags jackor Kläder 0
Rad Air jackor och byxor! Kläder 0
Billigare North Face Jackor? Kläder 2
Behöver tips om Haglöfs Tind och Shelter (Activent jackor) Kläder 1
Har Haglöfs bra jackor? Kläder 2
Columbias jackor Kläder 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.