Asolo AFS8000

Hej! Finns det någon som äger och har erfarenhet av dessa Asolo skor? Det känns som en mycket bra isklättrings- och expeditionssko. Svårt dock att hitta den i butik i sverige. Funderar att köpa den på nätet men vet inte vilken typ av fötter den passar. Själv har jag ganska breda 43:eek:r. Mycket tacjksam för hjälp. /Johan
 
Egentligen inte mer än vad jag kunnat läsa på internet. Har även svårt att hitta något annat passande i den prisklassen (2500-3000:). Förslag? Har varit inne på Koflach Arctis Exped. Kan inte ha Scarpa då de är för smala. Har blivit avrådd från Trezeta, samma anledning.
 
ær detta prisen i sverige?
har sett på bla millet (kommer inte ihåg modell)och scarpa 8000 men disse kostar ca 5000 - 7000 norska kronor. skal skaffa meg "storskor" til næsta sesong.
eller ær det så stor prisskillnad på skorna?

robert
 
Hej
Har ett par sånna skor. Har själv inte hunnit testa dom ordentligt ännu, men jag har andvänt dom vid två isklätter turer. Har breda føtter och v.skon fungerar bra men h.skon är lite smal så där får jag ont på utsidan av foten, men dom kanske går sig till lite efter man använder dom mer. Annars är det en varm och fin sko.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mo9jan Asolo skor. Kläder 2
maria03 Storskor från Asolo resp.Millet Kläder 2
JSilfver Asolo? Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.