Åsikter om Lundhags Fjell å Vidda?

Hello musiclovers,

kan inte hitta några rec. om Lundhags Fjell, helst mid varianten som jag är stark spekulant på. Erfarenheter/åsikter någon?

Var uppe i Järpen i helgen och tittade in på boot heaven. De har en för mig ny känga Vidda (efterföljare till Jakt Jubileum som jag förstod det, tror den fanns i hög och låg variant) Har någon erfarenheter av den eller är den för ny (helst mid variant)?

mvh/Peter P.

Så vitt jag vet så ska Vidda levereras tidigast denna veckan, så det kan vara svårt att få en recension på dom redan på måndagen :)
En av mina vänner har beställt ett par så jag ska tjuvkika på dom och återkomma.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kolla vad det är för läst och prova om den passar dina fötter , Fjell har tex en nära läst som endel upplever som smal. Man kan visserligen få kängan tillverkad med annan läst mot tillägg. Tänk också på att den kommer att krympa något, och det gör den oftast både på bredden och längden.

KLAGER; sa:
Kolla vad det är för läst och prova om den passar dina fötter , Fjell har tex en nära läst som endel upplever som smal. Man kan visserligen få kängan tillverkad med annan läst mot tillägg. Tänk också på att den kommer att krympa något, och det gör den oftast både på bredden och längden.

Självklart provade jag både Fjell å Vidda. Båda är betydligt smalare än exempelvis Alaska. Just därför är jag intresserad av dem. Alaska är en omöjlighet för mig med mina platta, breda simfötter med smal, smal häl. Båda satt fint med lite krympmån. Skulle vara gott att kunna köpa sig ett par Lundhags. Var mycket nöjd med Alaska tills jag insåg att hälarna tog för mycket stryk.

P

Fjell mid

Jag köpte fick för ett par veckor sedan mina specialbeställda Fjell Mid. Är inte så imponerad hittills, tyvärr. Väntar på svar på brev till Lundhags - och den berömda krympningen. Återkommer efter att jag använt dem mer (och efter att jag klarat muntan idag :^)

/ Gaban

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips