Årets långfärdskridskoo produkt ?!

Exa Spirit justerbar i sidled?

Men kan man justera placeringen av bindningen på Exa Spirit eller lider den av samma problem som de fleta skridskor för löshäl, att bindningen inte går att justera i sidled?

Har försökt kolla på bilderna men finner ingen bild som visar en sådan vinkel att det går att avgöra. Finner heller ingen text som bekräftar varken det ena eller det andra.
 
Nånstans

har jag läst att man köper en vänster och en högerskridsko. Det är ju i varje fall en början.

De flesta åkare vill ha samma sidoförskjutning av skenan medialt, dvs åt höger på vänsterfoten och åt vänster på högerfoten.

Thure
 
Igår hade jag möjlighet att klämma och vrida på Exa-grillan. I torsionsled är den mycket vek; den bredvidliggande Zaandstran var stum som berget i jämförelse. Jag vågar inte tycka något om detta. Om folk kan anpassa sin åkteknik lär väl visa sig. Ser fram mot erfarenheter och åsikter på detta forum. Det är alltid spännande med nytänkande.

En annan sak som förvånade mig är att Zaandstra nu marknadsför isdubbar i Sverige. Det är möjligt att gästande åkare från Holland har förändrat synen på issäkerhet hos sina landsmän men förr var isdubbar något okänt i Holland - myndigheterna bestämde när isen var säker att vistas på.
T
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.