Årets första tur...

Ja då var årets första paddling äntligen avklarad. Wohoo!

Kan dock inte minnas att det var så jämmrans jobbigt i höstas, efter bara några minuter var jag färdig att lägga mig i framstupa sidoläge. Och var verkligen kajaken så tungdriven förra året? Och nog tusan satt jag bekvämare sist.

Nåja, vad är väl en bal på slottet? Det blir nog bra igen om några gånger...hoppas jag.

Det blir faktiskt bättre, även denna säsong!
Jag har varit ute sedan mitten av april, och först nu könner jag att tröttheten i axlarna (med hög paddelföring) börjar släppa.

Håll ut! Det finns hopp.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag trodde första turen skulle bli riktigt jobbig men den gick extremt bra, j*vlar vad oväntat vältränad jag var då.. tänkte jag stolt när jag närmast flög över forsarna (lite överdrivet), men dagen efter och dagen efter den så var man inte lika kaxig..hehe, jag hade ont ungefär överallt.. Ni vet sånt där gladont, man kan inte ens lyfta fjärrkontrollen normalt (ja, vad annat kan man göra än å se på tv?) så då måste man ju skratta lite åt sig själv å samtidigt fundera hur 17 det ska bli när man blir riktigt gammal?! :)

Min första tur resulterade i fina blåsor på högerhandens insida... kontorshänderna behöver paddelträning! Armar med flera övriga kroppsdelar klarade sig ganska bra - antagligen tack vare vinterns gym-besök...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips