Årets första roll utan våtdräkt

Underbar film. :)

Ditt laddande inför rollen är bäst. Man kan riktigt se vad du tänker...

-Nu nej nu nä men nu nänunä men nu nä men nu nänu nä me.....roll.... -uhh!

Snyggt jobb!

Hej!
Jag måste hålla med föregående inlägg! Jag är full av beundran! Önskar jag kunde göra det själv!

Det är ju inte så hemskt svårt. Nu när det blir varmare i vattnet kan man öva lite.
Ta hjälp av en som redan kan rolla som kan titta och kommentera eventuella felaktigheter.
Under tiden kan man kolla på animationerna i länken:

http://www.kayakpaddling.net/?go

/Svante

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Underbar film. :)

Ditt laddande inför rollen är bäst. Man kan riktigt se vad du tänker...

-Nu nej nu nä men nu nänunä men nu nä men nu nänu nä me.....roll.... -uhh!

Stämmer bra jag trodde det var betydligt kallare i vattnet än det var

Sedan är jag så långt från en naturlig rollare som man bara kan komma. Att lära sig rolla är 95% psykologi. Den naturliga reaktionen när man hänger fastklämd i kajaken upp och ner i kallt vatten är att dra kapellet. Jag är också ganska trög i huvudet så jag mäste öva kontinuerligt annars glömmer jag mellan varven.

Dock är det en skön känsla när man kommit upp

Vill man lära sig själv är det här den bästa sidan

http://www.exchile.com/KayakSchoolRollIdentifier.htm

Hans Friedel

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips