Året runt GTX- Brallor?

Någon som har erfarenhet om Tierra´s Selka byxor?
Tycker den verkar helt ok för "vardagligt" bruk?
Har jag fel?
mvh//Henrik

Anonym från gamla forumet

Gäst
Dom är ganska bra och allround men...

...egentligen inte ideala till något. Jag har testat. På vintern vill man ha öppningsbara ben för ventilationens skull. På sommaren vill man ha ett par lätta, låga (det är dom), tunna brallor som torkar fort (Typ helly-tech, MPC mm). Men som en kompromiss är dom rätt OK. Kolla in Konrad Kain brallan också, den är också allround, fast bättre på vintern. Torkar fort (ganska) gör dom också.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

ake.jagervall@hassle.se.astra.com (Åke Jägervall)

Gäst
Kanon !

Hej !

Har många gånger inte varit så förtjust i den kvalitet som Tierra har erbjudit mig ( De flesta av de köp jag gjort hos Tierra som har gjort mig besviken gjordes när det va ett rätt så ungt företag och de kan kanske nu anses va förlåtna ). Men detta gäller absolut inte mina sälka byxor som har överlevt flera Jackor. De är enkla och som sagt så passar det inte perfekt till något men detta är även deras storhet. Jag tro att det är flera än jag som ej har råd att köpa olika byxor till allt man ska göra.
Så vill du ha ett par byxor som hänger med överallt så kan jag varmt rekomendera sälka byxan och sen skadar det ju inte att de har ett riktigt bra pris !

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips