Arctic Alpine Veloce

Alla verkar hel nöjda med tältet,så jag var bara tvungen att dra iväg en beställning på ett sådant;), väntar nu med spänning på att få hem det:), och det är ju oförskämt billigt oxå:),förhoppningsvis blir jag lika nöjd med som alla andra:)
 
Blå och röd krympslang sitter nu på titaniumspikarna. Tack för alla bra tips i denna tråd!
Nu är det bara tältnätterna som saknas!
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag tror att duken går sönder långt före stormlinorna. Tycker dom känns starka och helt stumma. Menar du att linorna är känns svaga?

Ja, det är totalt 5 linor jag har använt. Man fick 6 eller 8 tror jag, så det finns reserv.

Tycker att tältpinnarna försvinner väldigt lätt. Jag kommer antingen att måla eller sätta på krympslang, som det tipsats om i tråden.

Jag fick faktiskt bara tre linor a 4m enligt northstars hemsida ska det vara fem linor. Ska höra om de kan posta mig de två som saknas. Fick 6v-spik och 8 pinn-spikar men det verkar vara vad alla fått.
 
Är det bara jag som tycker det är för få markpinnar?
14 st totalt, stormlinorna kräver 6 st tror jag, sen finns det ju 3 öglor på varje kortsida. Då har vi 12 fästen redan, de två sista räcker inte för långsidorna om man ska använda alla öglor.

Nåt jag missat?

Jag fick nig alla linor, men anser att markpinnarna inte räcker så jag satte aldrig fast stormlinorna i flärparna på huvudändan.
 
Jag fick faktiskt bara tre linor a 4m enligt northstars hemsida ska det vara fem linor. Ska höra om de kan posta mig de två som saknas. Fick 6v-spik och 8 pinn-spikar men det verkar vara vad alla fått.

Jag fick 6 st linor. 8 raka pinnar, 6st v-formade.

Är det bara jag som tycker det är för få markpinnar?
14 st totalt, stormlinorna kräver 6 st tror jag, sen finns det ju 3 öglor på varje kortsida. Då har vi 12 fästen redan, de två sista räcker inte för långsidorna om man ska använda alla öglor.

Nåt jag missat?

Jag fick nig alla linor, men anser att markpinnarna inte räcker så jag satte aldrig fast stormlinorna i flärparna på huvudändan.

Det saknas 2 pinnar tycker jag.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Lustigt, ser nu att på hemsidan kostar tältet 4 475 kr igen, och ingen info om rabatt.

Kanske man hade tur och gjorde en mycket fin affär!
 
Ja jag köpte mitt strax före påsk och betalade dåvarande fullpris (2795kr var det väl?), blev lite småsur när jag såg 1900-kronorserbjudandet en vecka senare - men nu verkar det ju som om jag ska vara väldigt nöjd...

Men alltså 4475kr nu alltså?!?
Man undrar ju vad som berättigar en ca 60-procentig prisökning då... mig bekänt så är det inte gjort några ändringar/förbättringar på tältet, så då förstår åtminstone inte jag tankegången.
60% dyrare utan att ha ändrat produkten känns mer som utsugning.

...om inte den här tråden har lett till en extremt ökad efterfrågan då - marknadsekonomi med kurvan tillgång/efterfrågan.
 
Kan ju vara leverantörer och producenter som ökat priserna, eller så har man anpassat priset till vad det BORDE kosta utifrån spec.
 
1900-krs erbjudande var ju dessutom en kort kampanj, så det är väl fullt möjligt att de gått tillbaka till ursprungspriset.
Speciellt med tanke på efterfrågan med den här tråden :)
 
Jo det sa jag ju tidigare - vi kan kanske skylla oss själva. :)

Men jag jämför ju inte med det löjligt billiga kampanjpriset på 1900kr, utan jag jämför ju med 2795,- som jag betalade för en månad sen - jag kan då åtminstone inte minnas att det skulle vara något kampanjpris..?

Och det är det jag reagerar på; prisökningen ifrån två-och-åtta till fyra-och-ett-halvt undras jag över.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.