Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Arctic Alpine Veloce
- Trådstartare xtrem
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag tror att duken går sönder långt före stormlinorna. Tycker dom känns starka och helt stumma. Menar du att linorna är känns svaga?
Ja, det är totalt 5 linor jag har använt. Man fick 6 eller 8 tror jag, så det finns reserv.
Tycker att tältpinnarna försvinner väldigt lätt. Jag kommer antingen att måla eller sätta på krympslang, som det tipsats om i tråden.
Jag fick faktiskt bara tre linor a 4m enligt northstars hemsida ska det vara fem linor. Ska höra om de kan posta mig de två som saknas. Fick 6v-spik och 8 pinn-spikar men det verkar vara vad alla fått.
Blå och röd krympslang sitter nu på titaniumspikarna. Tack för alla bra tips i denna tråd!
Nu är det bara tältnätterna som saknas!
I morgon blir det krympslang på mina med...
Är det bara jag som tycker det är för få markpinnar?
14 st totalt, stormlinorna kräver 6 st tror jag, sen finns det ju 3 öglor på varje kortsida. Då har vi 12 fästen redan, de två sista räcker inte för långsidorna om man ska använda alla öglor.
Nåt jag missat?
Jag fick nig alla linor, men anser att markpinnarna inte räcker så jag satte aldrig fast stormlinorna i flärparna på huvudändan.
14 st totalt, stormlinorna kräver 6 st tror jag, sen finns det ju 3 öglor på varje kortsida. Då har vi 12 fästen redan, de två sista räcker inte för långsidorna om man ska använda alla öglor.
Nåt jag missat?
Jag fick nig alla linor, men anser att markpinnarna inte räcker så jag satte aldrig fast stormlinorna i flärparna på huvudändan.
Jag fick faktiskt bara tre linor a 4m enligt northstars hemsida ska det vara fem linor. Ska höra om de kan posta mig de två som saknas. Fick 6v-spik och 8 pinn-spikar men det verkar vara vad alla fått.
Jag fick 6 st linor. 8 raka pinnar, 6st v-formade.
Är det bara jag som tycker det är för få markpinnar?
Nåt jag missat?
Det saknas 2 pinnar tycker jag.
4x3=12m
6x1.5=9m (som jag fick, och det räcker)
Dela dom på mitten.
Ja jag köpte mitt strax före påsk och betalade dåvarande fullpris (2795kr var det väl?), blev lite småsur när jag såg 1900-kronorserbjudandet en vecka senare - men nu verkar det ju som om jag ska vara väldigt nöjd...
Men alltså 4475kr nu alltså?!?
Man undrar ju vad som berättigar en ca 60-procentig prisökning då... mig bekänt så är det inte gjort några ändringar/förbättringar på tältet, så då förstår åtminstone inte jag tankegången.
60% dyrare utan att ha ändrat produkten känns mer som utsugning.
...om inte den här tråden har lett till en extremt ökad efterfrågan då - marknadsekonomi med kurvan tillgång/efterfrågan.
Men alltså 4475kr nu alltså?!?
Man undrar ju vad som berättigar en ca 60-procentig prisökning då... mig bekänt så är det inte gjort några ändringar/förbättringar på tältet, så då förstår åtminstone inte jag tankegången.
60% dyrare utan att ha ändrat produkten känns mer som utsugning.
...om inte den här tråden har lett till en extremt ökad efterfrågan då - marknadsekonomi med kurvan tillgång/efterfrågan.
Jo det sa jag ju tidigare - vi kan kanske skylla oss själva. 
Men jag jämför ju inte med det löjligt billiga kampanjpriset på 1900kr, utan jag jämför ju med 2795,- som jag betalade för en månad sen - jag kan då åtminstone inte minnas att det skulle vara något kampanjpris..?
Och det är det jag reagerar på; prisökningen ifrån två-och-åtta till fyra-och-ett-halvt undras jag över.
Men jag jämför ju inte med det löjligt billiga kampanjpriset på 1900kr, utan jag jämför ju med 2795,- som jag betalade för en månad sen - jag kan då åtminstone inte minnas att det skulle vara något kampanjpris..?
Och det är det jag reagerar på; prisökningen ifrån två-och-åtta till fyra-och-ett-halvt undras jag över.
Liknande trådar
- Svar
- 42
- Visningar
- 9 K
- Svar
- 15
- Visningar
- 5 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar