Arctic Alpine Veloce

Det är ingen här som har två linsträckare över att sälja;)?

tänkte beställa från northstar men portot m.m. blir mycket dyrare än linsträckarna tyvärr:(

Nu har jag inte haft kontakt med just Northstar i såna här situationer. Däremot med andra leverantörer när det gällt just enstaka, små och billiga grejor. Jag har helt enkelt ringt upp dem, förklarat situationen och bett dem lägga prylen i ett vanligt kuvert och skicka. Vid sidan av webbshoppen alltså. Har funkat flera gånger med olika leverantörer. Betalat har jag gjort genom att sätta in den lilla summan på deras konto.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Nu har jag inte haft kontakt med just Northstar i såna här situationer. Däremot med andra leverantörer när det gällt just enstaka, små och billiga grejor. Jag har helt enkelt ringt upp dem, förklarat situationen och bett dem lägga prylen i ett vanligt kuvert och skicka. Vid sidan av webbshoppen alltså. Har funkat flera gånger med olika leverantörer. Betalat har jag gjort genom att sätta in den lilla summan på deras konto.

jag maila dom förra veckan men fick inget svar så jag gjorde som du skrev,slog dom en pling,så nu är dom på väg hem i ett brev;):)

kanon bra service :)

/P

Om någon undrar om det går att laga mat under absiden så går det utmärkt med ett litet kök. Sitter just nu i tältet och njuter av ägg och bacon ;)

zkshuu.jpg

Ser gott ut. Men vad är det för "handgranat" som syns till höger i bild? Ser ut att vara kopplat till ett externt batteri.

Det är en högtalare, philips soundshooter. Leverar riktigt bra ljud för sin storlek och låga vikt. Får plats i fickan och kan hängas på t ex ryggsäcken. Rekommenderas!

Är det någon mer än jag som tycker att golvet är lite fjuttigt i tältet? Jag har fått vita kottavtryck och lite andra märken på insidan redan efter en natt.

Tror jag ska skaffa footprint.

Det är markant skillnad i spec, absolut. Likväl blir det vita kottmärken i mitt Keron också, utan att jag fördenskull blir livrädd att det skall gå sönder. Det har gått utmärkt i fjorton år hittills utan minsta problem.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips