Arcteryx M's Atom LT Jacket? eller annat??

har börjat kolla lite efter en lätt/ tunn men varm jacka,tyckte att Arcteryx M's Atom LT Jacket verkade vara en bra jacka ,någon som har erfarenhet av den jackan??

har tänkt ha jackan i div. aktiviteter och ha den som mellan lager och som ett värme plagg vid kalla kvällar på sommar fjällen m.m.

ska man kanske satsa på dun istället??

kom gärna med fler tips på jackor,gärna tips på jackor som man kan köpa i usa;)

jag ska kanske till usa så jag tänkte passa på att handla då jag är där för det är lite bättre priser där borta;)

Jag har/har haft samma funderingar.

Fördelen med syntet framför dun är väl att det är fukttåligare medans dunet är mer komprimerbart och lättare.

I övrigt tror jag Atom LT-jackan är riktigt bra. Har dock bara läst om den tidigare men man kanske skall åka till terräng och kolla på den "gröna" varianten.

Bilagor

• L_MARMOTZEUSHALFZIP_5.jpg
    L_MARMOTZEUSHALFZIP_5.jpg
    80.2 KB · Visningar: 1,031

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.