Arcteryx M's Atom LT Jacket? eller annat??

har börjat kolla lite efter en lätt/ tunn men varm jacka,tyckte att Arcteryx M's Atom LT Jacket verkade vara en bra jacka ,någon som har erfarenhet av den jackan??

har tänkt ha jackan i div. aktiviteter och ha den som mellan lager och som ett värme plagg vid kalla kvällar på sommar fjällen m.m.

ska man kanske satsa på dun istället??

kom gärna med fler tips på jackor,gärna tips på jackor som man kan köpa i usa;)

jag ska kanske till usa så jag tänkte passa på att handla då jag är där för det är lite bättre priser där borta;)

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag har/har haft samma funderingar.

Fördelen med syntet framför dun är väl att det är fukttåligare medans dunet är mer komprimerbart och lättare.

I övrigt tror jag Atom LT-jackan är riktigt bra. Har dock bara läst om den tidigare men man kanske skall åka till terräng och kolla på den "gröna" varianten.

Bilagor

• L_MARMOTZEUSHALFZIP_5.jpg
    L_MARMOTZEUSHALFZIP_5.jpg
    80.2 KB · Visningar: 1,013

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips