Arcteryx Beta AR

Har varit på jakt efter en bra skaljacka under en lång tid. Har nu möjlighet att köpa en helt ny "Beta AR" För strax under 3000:-
Någon här som äger denna och som kan ge mig lite tips om jag ska köpa eller inte. Jag kommer mestadels använda den vid div frilufts aktiviteter. Fiske, vandring, skridskoåkning, fritiden m.m.

Arcteryx Beta AR har helt klart en jättebra jacka med det mycket tåliga GORE-TEX® Pro Shell. Du skriver att du ska använda jackan till fisk, vandring, skridskoåkning mm och jag kan tycka att jackan är lite overkill till detta. Har själv en jacka i GORE-TEX® Pro Shell från Mammut men den har jag endast när jag är i högalpin miljö, annars kör jag med GORE-TEX® Active Shell. Andas mycket bättre än Pro Shell men är inte lika slitstarkt.

Men för det priset du kan köpa jackan för så kan du nästa skita i allt jag har skrivit för det är ett ruggit bra pris :)

Du kommer garanterat att bli nöjd!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Även jag har den och är nöjd. En aningens(för?) prasslig finner jag den dock, men det är ju dock de flesta skaljackor. Förstärkningar vid underarmar och axlar, ventilation under armarna med tvåvägsdragkedjor är bra saker och framförallt "separat" huva dvs du kan ha nere huvan och ändå ha dragkedjan på jackan helt uppdragen. Om den är bra eller inte beror nog på vilken passform man vill ha och storlek det är också. Jag kan ha både M och S, men valde M då jag gillar att ha lite plats för extra lager under.

KÖP DEN!!

Jag har den och är fruktansvärt nöjd. Helt suverän jacka. Tror inte det finns många nadra som kan konkurrera med kvaliteten på Arcteryx. Sjukt bra jacka.

/M

Jackan är nu beställd:) Kan nu rekommendera sidan där jag handlade. Jag verkade ha flyt, tog nog sista exemplaret av medium.
e-outdoor.co.uk

Just nu rea på upp till halva priset. Jag slapp frakten då jag handlade för över 200 GBP

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips