Arcteryx Beta AR

Har varit på jakt efter en bra skaljacka under en lång tid. Har nu möjlighet att köpa en helt ny "Beta AR" För strax under 3000:-
Någon här som äger denna och som kan ge mig lite tips om jag ska köpa eller inte. Jag kommer mestadels använda den vid div frilufts aktiviteter. Fiske, vandring, skridskoåkning, fritiden m.m.
 
Arcteryx Beta AR har helt klart en jättebra jacka med det mycket tåliga GORE-TEX® Pro Shell. Du skriver att du ska använda jackan till fisk, vandring, skridskoåkning mm och jag kan tycka att jackan är lite overkill till detta. Har själv en jacka i GORE-TEX® Pro Shell från Mammut men den har jag endast när jag är i högalpin miljö, annars kör jag med GORE-TEX® Active Shell. Andas mycket bättre än Pro Shell men är inte lika slitstarkt.

Men för det priset du kan köpa jackan för så kan du nästa skita i allt jag har skrivit för det är ett ruggit bra pris :)

Du kommer garanterat att bli nöjd!
 
Även jag har den och är nöjd. En aningens(för?) prasslig finner jag den dock, men det är ju dock de flesta skaljackor. Förstärkningar vid underarmar och axlar, ventilation under armarna med tvåvägsdragkedjor är bra saker och framförallt "separat" huva dvs du kan ha nere huvan och ändå ha dragkedjan på jackan helt uppdragen. Om den är bra eller inte beror nog på vilken passform man vill ha och storlek det är också. Jag kan ha både M och S, men valde M då jag gillar att ha lite plats för extra lager under.
 
KÖP DEN!!

Jag har den och är fruktansvärt nöjd. Helt suverän jacka. Tror inte det finns många nadra som kan konkurrera med kvaliteten på Arcteryx. Sjukt bra jacka.

/M
 
Jackan är nu beställd:) Kan nu rekommendera sidan där jag handlade. Jag verkade ha flyt, tog nog sista exemplaret av medium.
e-outdoor.co.uk

Just nu rea på upp till halva priset. Jag slapp frakten då jag handlade för över 200 GBP
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Micro553 Arcteryx Alpha Fl, Beta ZT eller Lyngen eller Fjällräven Kläder 6
linuspersson77 Arcteryx BETA AR jacka - Klättermusen Einride Kläder 2
mcpete arcteryx beta ar pants Kläder 1
Mr.H Arcteryx -SV Alpha Jacka Kläder 6
Jaxxx Identifiera arcteryx byxor Kläder 3
Punkt Arcteryx Atom AR Kläder 5
LonelyWolf tips och tankar ang Arcteryx nya innovativa skor/kängor med urtagbar innesko :) Kläder 21
pelka Arcteryx M's Atom LT Jacket? eller annat?? Kläder 6
Schneeberger Arcteryx Alpha SV / Haglöfs Cirque Kläder 6
xfredrikx Arc'teryx Alpha SV Glove Kläder 6
pelka Arcteryx Gamma MX Jacket Kläder 7
Napoleon Gore och Arcteryx AVRÅDER från Wash-In impregnering. Varför? Kläder 9
avslutat_17_06_20 gamla vs nya Arcteryx Theta AR Kläder 0
brigas Arcteryx gamma mx byxa Kläder 3
Joakim Ambrosson Smartwool och Arcteryx Kläder 14
peppe_37 Arcteryx theta sk pant Kläder 7
Martin Fjäderlätt Arcteryx dyra? En myt! Kläder 36
Silverfox Arcteryx Kläder 1
joask202 Arcteryx Fission LT Pant Kläder 0
sandwichman Klättermusen Grim, Arcteryx Theta AR Kläder 15
rannug Arcteryx Gamma SV, AR eller MX? Kläder 3
jonasfranz Arcteryx? Kläder 1
kungsleden Arcteryx gamma sv Kläder 7
flundval arcteryx Theta AR/LT? Kläder 1
0399 Arcteryx huvor Kläder 1
Nyman Klättermusen va arcteryx vs norröna Kläder 3
erolorhun ArcTeryx jackor? Kläder 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.