Aquilo och Reval; kvalite?

Grundlösa och okunniga påståenden

Hallå!

Jag kan sätta 1000kr på att Leif ovan jobbar på Tahe eller importerar deras kajaker! Ingen annan kan rekommendera Tahe. Jag har själv åkt över och köpt en Reval kajak ifrån Tahe (samma som säljas i Sverige för över det dubbla priset.). Dåligt slipade och sneda är vad dom är. Det är bara kopior på gamla Point 65. Satsa på ett riktigt märke istället.

Peter Larsson

Herr Larsson måste nog läsa på lite. Besök tråden på leverantörer och Tahe Marine. Där kan vi på Tahe Marine bemöta denna kritik.

Förutom att du förolämpar Tahe Marine med grundlösa påståenden så förolämpar du våra samarbetspartners i Sverige och vilseleder folk som faktiskt vill veta fakta om vad de bör köpa.

Med vänlig hälsning,


Mats/Tahe Marine Sverige
 
Senast ändrad:
Ingen fabriksförsäljning

Hallå!

Jag kan sätta 1000kr på att Leif ovan jobbar på Tahe eller importerar deras kajaker! Ingen annan kan rekommendera Tahe. Jag har själv åkt över och köpt en Reval kajak ifrån Tahe (samma som säljas i Sverige för över det dubbla priset.). Dåligt slipade och sneda är vad dom är. Det är bara kopior på gamla Point 65. Satsa på ett riktigt märke istället.

Peter Larsson

Hej igen,

Jag glömde nämna att den fabriksförsäljningen som Herr Larsson pratar om inte finns längre. Fabriken håller ungefär samma priser som de svenska återförsäljarna. Det var två år sedan man kunda handla till inköpspris från fabriken.

Mvh, Barret
 
Senast ändrad:
Aquilo

Nu är visserligen det här en gammal tråd men nu när jag hittade den kände jag ändå att jag borde skriva om det jag har erfarit. Köpte en Aquilokajak i vintras och valde mellan en i plast och glasfiber. Enligt säljaren var skillnaden den att glasfiber glider bättre i vattnet och att plasten kan i extrema fall ta skada av att liga ute i solen. Jag valde den i plast. Dessvärre visade det sig att fästringarna för packluckorna var spruckna runt en del av skruvarna, packluckorna är inte täta ens så att de håller tätt för vågor som drar in över kajaken, roderfästet har börjat lossna, vissa av skruvarna runt packluckorna är för långa så de river hål i påsar man stuvar in och värst av allt är att väggarna mellan sittbrunn och packluckor läcker rakt igenom materialet! Min vän som också köpt en likadan fick höra av säljaren att så omöjligt kunde vara fallet men efter kontakt med fabrik så bekräftade de att materialet i väggarna inte är vattentätt och att "plastkajaker är mer för lek".... Helt vansinnigt i mina öron.

Kan inte säga om de andra märkena som diskuteras här är bättre eller sämre men skulle inte rekomendera Aquilo för någon. Hoppas någon annan slipper begå mitt misstag nu iaf.
 
Köpte mig en aquilo X-plorer glasfiber till ett för mig mycket behagligt pris. Kajaken provpaddlad någon timme och håller än så länge för mina mått. Allt verkar helt och fungerande. Ska ikväll iväg på en längre tur och får då möjlighet jämföra mer med andra kajaker, plast likväl som glasfiber. Återkommer....
 
Köpte mig en aquilo X-plorer glasfiber till ett för mig mycket behagligt pris. Kajaken provpaddlad någon timme och håller än så länge för mina mått. Allt verkar helt och fungerande. Ska ikväll iväg på en längre tur och får då möjlighet jämföra mer med andra kajaker, plast likväl som glasfiber. Återkommer....

Jag går i funderingarna att köpa en Aquilo eXplore GF och undrar ifall du var ute på någon tur och vad du isåfall tyckte om kajaken?
 
Ny aquiloägare

Skaffade en aquilo xtreme nyligen och ser fram emot att bekanta mig mer med den efter att ha varit ute i knappt en timme idag. Har inte paddlat överdrivet mkt tidigare och detta är första jajamen för min del; vi har seglat och hyrt på bl.a. Nåttarö de senaste åren. Så nu när man har möjlighet att upptäcka skärgården lite närmre naturen är dagarna innan man kommer ut lite för långa;)
Ledsen om jag lämnade ämnet men för att återknyta, jag tror inte du skulle bli besviken på en aquilo, jag må sakna erfarenheten av andra kajaker, men jag är toppennöjd med min!

Christian
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nils-Åke Sämre kvalite på skalplagg? Butiker och leverantörer 74
Eva_Lundgren Kvalite Point 65 Butiker och leverantörer 47

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.