Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Anorak utan dragkedjor.?

Hej.!
Jag letar en anorak med snörning i halsöppningen och gärna snörade slitsar i sidorna men hittar inget vettigt. Har sett den amundsen heroes, men jag är lite för snål känner jag... 😉 Någon som har något tips.?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
'Twodogs' på siten 'Bushcraftuk' syr måttbeställda prisvärda anoraker i olika tyg mot beställning, kan rekommenderas. Kika på hans olika säljtrådar under 'makers market'...bla
https://bushcraftuk.com/community/index.php?threads/sass-ventile-fabric-twodogs.145087/

Jag har köpt en anorak i yllefilt och en i finska arméns vinterripstoptyg av honom. Ylleanoraken är för varm för att använda annat än vid stillastående men snöanoraken har jag använt mycket vid skidåkning och har inget att anmärka på. Valde att köpa den som 'skal' dvs med inga utsmyckningar eller regleringar och har kompletterat själv med alla de detaljerna.
Har för mig att anorakerna med frakt gick på mellan 1000 och 1500 kr. Detta för några år sen.

Tack för tipsen.! 😀 En av dom kanadensiska i bomull såg perfekt ut, men fortfarande lite för snål... Tror det blir att beställa försvarets och snickra till den lite så länge för att se om jag tycker det funkar bra.! Texmembran, dragkedjor och jag fungerar dåligt ihop... 😝

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips