• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Anna Lindh

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hörde att ett av Brasiliens toplag i fotboll skulle hålla en tyst minut på deras kommande match efter händelsen.

'Sånt är rätt coolt - och ger lite hopp till en allt som oftast till synes hopplös värld !'

Tydligen så hade hon besökt såväl en match som laget personligen när hon varit där nere & fått en mycket god kontakt med lagets president, vilket säger rätt mycket om hennes sociala begåvning !!!

/ D
 
Till Patric B

Nej jag är bara en som försöker närma sig frågan ur en mer Historikt vinkel, alla kommer vi att dö. Stora sortier är alltid ihågkommna...
 
Til Magnus Foss

Jag håller med dig... Det är så vi människor fungerar sen att allt mänskligt inte är önskvärt är en annan sak. Om jag skall kunna göra det bästa av mitt liv måste jag vara kall i känslomässiga situationer. Jag tror att vara mindre mänsklig gangnar sämmhället ibland, eller vad tror du?
 
Till Kvarneberg:

Om du själv inte sörjer alls, så tycker jag att det är lite underligt, det gäller ju en person av betydelse för ditt liv, jag menar en utrikesminister och blivande statsminister påverkar omgivningen i ovanligt hög grad, fastän på ett annat sätt än dina närstående.
Det är i och för sej din ensak om din personlighet eller tidigare upplevelser gör att du reagerar på detta sätt. Det kan jag respektera. Men att ens antyda att det är ett bra sätt även för andra att hantera mordet på, och att torgföra denna åsikt på ett friluftsforum, det tycker jag är oacceptabelt.
Om det är så att du diskuterar "for arguments sake" så är det lika osmakligt.
mvh
 
Håller med dig Björn. Patrik startade tråden med ett uttryck han kände efter det inträffade, vilket jag respekterar. Låt oss släppa ämnet inom forumet.

//Per
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.