Ångra mailad beställning, ÅF svarar inte?

Scenario: Jag mailade en beställning till en svensk web-shop i måndags tillsammans med frågan om beräknad leverans tid, inget svar. Mailade samma mail igen på onsdag.. inget svar och dygnet har precis blivit fredag.

Fråga: Kan jag ändra mig nu? För att jag tror bestämt att det jag söker även finns i fysiska butiker i Sthlm. Dvs, jag mailar en beställning men erhåller inget svar alls, kan jag då skicka ett mail där det står att jag ändrar mig?

Butiken jag mailat kan jag tillägga att jag tidigare har bra erfarenhet av, jag vet inte varför det är så tyst nu.
 

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack, jag borde ha kikat hos KO först. Det stod inte ordagrant om just min situation, men då inget svar i någon form kommit från företaget så avbeställer jag ordern och shoppar i stan istället.

:)
 
Ibland är det ju telefonkösystem och annat sk-t, men annars är ju telefonen ett snabbt sätt att få besked på. De flesta internetbutiker brukar ju vara mycket snabba med att bekräfta ordern per e-mail i alla fall.

Har du skrivit en fråga om leveranstid kanske det måste handläggas manuellt (=långsamt) och då borde det inte vara nåt problem för dem att stryka ordern.

Vill du vara "trevlig", så prova telefon också.
 
Absolut, jag håller med om att jag kunde ringt till dem också. Ska erkänna att jag har lite telefon-fobi... föredrar mail. Nu är dock avbeställningen skickad.

:)
 
Jo, jag har också lite telefonfobi - ändå tills jag tar luren i handen. Telefonsamtal är ju alltid helt odramatiska.

Föredrar dock sterila kontakter via sms, e-mail, forum osv - men det är nog bara i reptilhjärnan. Vid minsta eftertanke kan andra kontakter vara bättre i många lägen. Erfarenheten pekar nog också på det.
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips