angående poi garmin

Har försökt att lägga in en poi. okq8 på gps skärmen syns dock intressepunkten bara som en punkt (default ikon). Döpte okq8 bilden till okq8.csv bilden på q8 till okq8.bmp la dessa två i en mapp som heter garmin på sd kortet. Hur gör jag för att ikonen ska visas på gps skärmen. Är det så att man måste ha någon speciel inzoomning?
sedan gjorde jag såhär:se nedan

har okq8 döpt filen till okq8.csv och bilden till okq8.bmp--> La in dom via poi loader på sd kortet i en mapp som hetta garmin--> Under extras så finns okq8 och trycker jag på karta ser du en liten symbol. men där emot om jag lägger till den till favoriter så när jag kör förbi okq8 visas bara en prick som "defaullt". det går att byta kartsymbolen, men inte till max ikonen utan bara till orginal ikonerna som finns inprogramerad. Hur gör jag? Det spelar ingen roll hur mycket jag zoomar in eller ut //Micke

http://www.speedcams.se

Vid en snabb blick så ser det ut som jag gjort. Det bara funkade direkt och jag har ändrat och fört över nytt några gånger. Du får säkert svar här men kolla på http://www.speedcams.se/index.html, där hittar du säkert snabbt nåt i Garmin-delen.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det är själva symbolen som inte kan visas. Kanske det är så att de är bara är de inprogramerade orginal symbolerna som kan användas. Så att man helt enkelt ser tex max som en defullt prick eller kan välja någon av de orginal symbolerna! ? huh

Nädå, jag kan se dem symboler jag lagt till för rastplatser och laserplatser m.m. Nu ser jag att du redan har frågat på speedcams, du borde kunna söka upp infon där. Har för mig att fler har haft samma problem som du har.

pois

Hej Micke!

Gps´n läser inte pois från den mappen.
Ladda hem PoiLoader från garmins hemsida, koppla gps till datorn och kör programmet så konverterar och komprimerar det filerna till en läsbar fil som hamnar i Root katalogen.
Formatet du har på dina filer är rätt.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips