POI ikon

Hej, har en kort fråga angående ikoner ihop med en POI fil som jag skapat innehållande vandrarhem från Svenska Turistföreningens hemsida. Vill gärna att det ska synas en "Vandrarhem" ikon i GPSn när jag plockar fram dessa POIs.. (Garmin 60CSx). Vet att bild filen ska ha storlek 16x16 eller 22x22 punkter o ha samma namn som gpx/csv filen samt ligga i samma mapp. Men ändå visas ingen ikon utan bara en prick..
Yours, K
 
samma fenomen

Jag har motsvarande fenomen i min Nüvi 350.
Enga gången jag ser ikonen är när jag tittar på POIns läge på kartan, inte då jag navigerar till en POI.
/Leffe
 
Sedär. Jag har inte kollat detta i någon av de modeller jag har, som stöttar egna POI (StreetPilot c550 och iQue 3000).
Får göra ett test, förstår jag.

Anders
 
Men Anders då...

apersson850; sa:
Sedär. Jag har inte kollat detta i någon av de modeller jag har, som stöttar egna POI (StreetPilot c550 och iQue 3000).
Får göra ett test, förstår jag.

Anders
...har du legat av dig alldeles??? ;-)
 
Det är 50 km att köra till närmsta POI som jag har inlagd i min iQue 3000. Men om jag torrsimmar, ser jag ikonen om jag letar upp punkten och tittar på den på kartan. Om jag räknar ut en rutt till den, och sedan inspekterar rutten (utan att följa rutten till målet), ersätts ikonen av den rutiga flaggan, som de använder i senare modeller för att visa resans slutpunkt.

Anders
 
apersson850; sa:
Det är 50 km att köra till närmsta POI som jag har inlagd i min iQue 3000. Men om jag torrsimmar, ser jag ikonen om jag letar upp punkten och tittar på den på kartan. Om jag räknar ut en rutt till den, och sedan inspekterar rutten (utan att följa rutten till målet), ersätts ikonen av den rutiga flaggan, som de använder i senare modeller för att visa resans slutpunkt.

Anders
Stämmer bra med min Nüvi!
/Leffe
 
Kincop; sa:
Hej, har en kort fråga angående ikoner ihop med en POI fil som jag skapat innehållande vandrarhem från Svenska Turistföreningens hemsida. Vill gärna att det ska synas en "Vandrarhem" ikon i GPSn när jag plockar fram dessa POIs.. (Garmin 60CSx). Vet att bild filen ska ha storlek 16x16 eller 22x22 punkter o ha samma namn som gpx/csv filen samt ligga i samma mapp. Men ändå visas ingen ikon utan bara en prick..
Yours, K

Hej, Jag hade samma problem för ett tag sedan på min 60Cx, men efter lite laborerande med bildstorlek och färgdjup så fungerar det nu när jag använder 16x16 punkter och 8 bitars färgdjup (256 färger). Jag vet inte om det var något av dessa villkor som gjorde att det började funka eller om jag lyckades pilla till något annat. (Press all the buttons wildly until something happens-metoden har sina för OCH nackdelar).

Däremot lyckas jag inte få den migränlila färgen att bli transparent på displayen som den ska, utan den blir just migränlila. Detta funkar bättre när jag lägger in samma bild som waypoint-ikon mha xImage. (Hade jag vetat hur man lägger in bilder på forumet så hade jag kunnat visa ett exempel på skillnaden.)

//Andreas
 
Ska funka nu

Tack för svar!
Jag testade med att lägga in en bild i aktuell mapp efter lite trixande med korrekt filkonvertering och pixeländring. Det funkar fint nu. Bilden föreställer en liten stuga så det får duga!
Om någon är sugen så är det bara att höra av sig så mailar jag själklart filen som förövrigt är i GPX format.
Mvh, K
[Ändrat av Kincop 2006-06-17 kl 11:04]
 
Vandrarhem OCH fjällstugor

Glömde nämna att det finns uppskattningsvis ca 50st fjällstugor/stationer med i denna fil.
Ciao, K
 
Få se här nu. Menar du att du alltid kan se ikonen, oavsett om du söker/navigerar till den, eller menar du att du i alla fall kan se den om du just har sökt upp den?

Anders
 
apersson850; sa:
Få se här nu. Menar du att du alltid kan se ikonen, oavsett om du söker/navigerar till den, eller menar du att du i alla fall kan se den om du just har sökt upp den?
Anders

Hmm..lite tidig söndagsmorgon...
Jag har inte testat IRL än men när jag går in i "Egna intressanta platser" o väljer databas och väljer att i demoläge guida till aktuell vandrarhem så ser jag ikonen först när jag är framme eller om jag scrollar ner till 80m. Om jag istället väljer visa på karta istället för guida så ser jag ikonen hela tiden.
Var det ett hyffsat svar?
Mvh, Johnny
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
miiicke90 angående poi garmin Navigering 5
gpsmoped Poi i Garmin Nuvi 200 Navigering 2
niklaz POI till mina Garmin GPS:er (Nüvi 255 och eTrex Vista C) Navigering 0
Tony-Avesta POI Waypoints för München? Navigering 2
robkar97 POI med alla naturreservat? Navigering 1
avozetta POI - Fågellokaler i Uppland och Stockholms Län Navigering 8
fire.borje Map Source -Poi Navigering 11
stefanus POI loader Navigering 2
greenjuice POI Loader & WebUpdater i beta för Mac OS X är ute! Navigering 1
greenjuice Problem med POI Loader Navigering 10
Ove K Poi loader Navigering 5
Garmin Vista POI Warner för MN6 Navigering 0
gundj Hur skapar man egna POI? Navigering 3
jonasolof iQue mycket bättre än Nüvi för att leta POI på kartan Navigering 34
ham POI loader Navigering 1
ham POI loader Navigering 27
svlcm Garmins POI Loader 2.3.2 Navigering 2
Pellebjo Egna POI i 60CSx? Navigering 1
pete_d POI-loader eTrex Legend Cx Navigering 2
DanielS POI pekar fel, varför då? Navigering 2
piza03 POI Garmin CS Navigering 1
mfn Hur översätts waypoint och POI till svenska? Navigering 34
RedBreather TomTom POI Navigering 0
lagerstrom Ladda POI till Garmin GPSMap 60 Cx Navigering 2
johsjo Konvertering till POI för Garmin Navigering 0
johsjo POI loader för Garmin Navigering 2
Lundman Uppdateringar POI på 76CS Navigering 2
edebro Hur hitta koordinater till POI på nätet? Navigering 0
edebro Hur hitta koordinater till POI på nätet? Navigering 1
Brune MC ikon till Garmin Nüvi och Zümo Navigering 0
apersson850 Ikon för fartkameror Navigering 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.