Ammarnäs Kvikkjokk

Hej
Jag är helt grön när det gäller vandring och har börjat fundera på att åka till fjällen framöver.
Har läst lite om denna sträcka och undrar ungefär hur lång tid man får räkna med att det tar att vandra.
Den verkar mycket trevlig och spännande...

David

Jag kan varmt rekommendera sträckan Ammarnäs - Hemavan. En mycket vacker sträcka, en sammanfattning av allt fjällvärlden har att erbjuda. Med lätt packning är den helt OK för den som är ovan men hyfsat vältränad. Om du inte vill tälta finns STF-stugor på lagom avstånd från varandra och i Ammarnäs och Hemavan finns vandrarhem.

Ok låter som ett vettigt alternativ...
Lite enklare att hålla nere vikten om man slipper tält.

Tack för tipset...

Skickat från min Sony Xperia Acro S via Tapatalk 2

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hoppas gå hela sträckan i sommar

Om mina knän orkar vill jag gå hela sträckan i sommar, annars tar jag bussen redan i Jäckvik.
Vet någon hur mycket båtresorna kostar ungefär? Jag antar att det är kontanter som gäller, och vill veta hur mycket man skal ha med.

Hittat svar själv!

Ifall någon skulle söka samma info som jag:

Efter lite reserch har jag kommit fram till att båten i Kvikkjokk kostar 200 kr, och bara tar kontanter. Förbokas, Björn Sarstad, 070 205 3193, och går valfri tid utom när de kör till Padjelantaleden.

I Vuonatjiviken tar de kort, och båtturen kostar 350 kr, bokas på plats.

Ammarnäs - Jäckvik - Kvikkjokk

Sträckan Ammarnäs - Jäckvik har legat i mina funderingar ett tag. Är det någon som sitter på information kring eventuella broar över vattendrag?

Mvh
Vandringssugen med hängbrofobi

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips