Om man silikonar fast barnen i liggunderlagen blir de riktigt jobbiga att rulla ihop ;-)
/OJ
/OJ
Jag har som liten haft en hel del sådannn lösningar, skönast är en insats skumplast som precis passar i innertältet!Betongtäckmatta heter det visst, se exempelvis denna:
http://www.paroc.se/channels/se/bui...08.04. Grund&product_id=PAROC+Betongtäckmatta
Mitt intryck av den är att det är samma sak till en bråkdel av priset. Om det är mjukt nog eller inte är en smaksak. Själv tycker jag att det är lite hårt att bara ligga på cellplast numera, men andra har ju en annan uppfattning.
/Fredrik
Jag funderade på en kardborrslösning på den tiden jag var del av en barnfamilj... Man skulle kunna limma på dem under liggunderlaget med "honan" stickandes ut uppåt från ena o "hannen" stickandes ut från det andra nedåt. Då kan de inte glida isär.
Rätt mycket tror jag, särskilt om man liquisolar undersidan av liggunderlaget så att det inte "skaver" mot tältgolvet. Det stora problemet kanske är det eviga invikandet vid packning (thermarest) iofs... I vilket fall är en liten tub snabbtorkande superlim inget som kommer knäcka ryggen på en vandrare. I värsta fall kan man då limma fast ungarna som någon föreslog.Mycket fiffigt! Frågan är bara hur mycket slit kardborrebanden tål innan limmet släpper.
I värsta fall kan man då limma fast ungarna som någon föreslog.![]()