Alpinism, god stil, sponsorer

Som helhet, väldigt nyttig information från din sida, och har nog hjälp andra på traven om man är intresserad av mallen?

Fortsatt att fundera och nar du har en game plan sa kan du aterkomma. Da det verkar vara valdigt losa planer du har ar du knappast i en possition dar du behover kontakta sponsorer.

Alltså min sista kommentar i ärendet (annars förstör vi nog tråden helt och hållet?), men otroligt intressanta slutsatser du dragit när du inte ens vet någonting om mina tankar och planer?

Hur som helst, lycka till med Latok 1!

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det finns rimligen en och annan sponsor som helst inte vill hamna på löpsedlar i tragiska eller ens sensationella sammanhang.

Affärsidé för försäkringsbolag: erbjuda försäkringar åt sponsorer som faller ut om de sponsrade klättrarna omkommer eller drabbas av olyckor på berget.

Well, well, att jag inte har så mycket till övers för höghöjdsalpinism har väl framgått i andra trådar. Om man nu får en kick av att röra sig på branta lavinfarliga snö- och issluttningar behöver man inte åka till Himalaya och Latok 1. Den antagligen obestigna nordväggen på Jiekkevarri (1833) i Lyngen förslår långt. Och när den är avklarad har jag andra förslag, rätt många faktiskt ... :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips