Alpinism, god stil, sponsorer

Som helhet, väldigt nyttig information från din sida, och har nog hjälp andra på traven om man är intresserad av mallen?

Fortsatt att fundera och nar du har en game plan sa kan du aterkomma. Da det verkar vara valdigt losa planer du har ar du knappast i en possition dar du behover kontakta sponsorer.

Alltså min sista kommentar i ärendet (annars förstör vi nog tråden helt och hållet?), men otroligt intressanta slutsatser du dragit när du inte ens vet någonting om mina tankar och planer?

Hur som helst, lycka till med Latok 1!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det finns rimligen en och annan sponsor som helst inte vill hamna på löpsedlar i tragiska eller ens sensationella sammanhang.

Affärsidé för försäkringsbolag: erbjuda försäkringar åt sponsorer som faller ut om de sponsrade klättrarna omkommer eller drabbas av olyckor på berget.

Well, well, att jag inte har så mycket till övers för höghöjdsalpinism har väl framgått i andra trådar. Om man nu får en kick av att röra sig på branta lavinfarliga snö- och issluttningar behöver man inte åka till Himalaya och Latok 1. Den antagligen obestigna nordväggen på Jiekkevarri (1833) i Lyngen förslår långt. Och när den är avklarad har jag andra förslag, rätt många faktiskt ... :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips