Alpin/regnkläder

Finns det något ställ (jacka/byxor) som duger både till att åka skidor i och att vandra i regn med. Och som väger lite.
Eller duger och duger... jag vill inte ha något halvdant, det måste vara BRA.
Jag har hört att Arcteryx skall komma med ett trelagersställ som är väldigt lätt. Kan det vara något?

Eller är det bara dumt att tro att man kan få topputrustning för båda användningsområdena? Är det bättre att satsa på två ställ?

En skaljacka passar väl in ganska bra i detta fallet.
Kan användas alla årstider som regnjacka, och med några lager under även vid kallt vinterklimat.

Har använt min Haglöfs solid med Goretex XCR sommar som vinter de senaste 3 åren och den fungerar utmärkt till bådadera.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips