alltrax 74 som telis?

Har någon nån erfarenhet av dessa som telisar? Jag fick se ett par till riktigt bra pris men de är 193 långa, jag är 178. Jag har åkt nåt år och åker hyfsat, men undrar om dom är lite väl långa? Lite moraliskt stöd bara....?

Jag har dem med telisbindingar på. Tycker verkligen bra om den, de är lättsvängda och medelstyva. De funkar dessutom i lössnö - är ju inga superfeta skidor, men fullt tillräckligt. Åkte på dem i Whistler förra året och där var det _mycket_ snö
Har just varit och gnagt på dem i Argentière och de funkade lika strålande som de brukar.

Tipset är alltså KÖP!
lycka till!
/Anna

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Kort tillägg - jag är bara en cm kortare än skidorna som är 174 cm, men det beror väl på vad man gillar och hur bra du åker.
/Anna

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips