Akademin för natur- och friluftsliv

Hej,
jag undrar om det är nå'n som har erfarenhet av skolan som kallar sig för "Akademin för natur- och friluftsliv"? Skulle vara intressant att höra vad du/ni isåfall tyckte om deras utbildning :)

Jag är intresserad av klätterkursen som är 10 v lång.

/Dennis
 
Toppenkurs

Kan å det varmaste rekomendera kursen. Gick den våren 2002 och den var helt perfekt. Har tidigare även gått Friluftsteknik och ledarskap i Årjäng samt diverse småkurser i klättring men Christian Almer är utan tvekan den mest kompetenta klättrare jag träffat och dessutom den enda i norden som jobbat med klättring fulltid de sista 20 åren.

De tio veckorna var helt perfekta, litet team på 4 pers som åker runt och klättrar med handledning 2-3 ggr per vecka av Christian. Du får även chansen att under utbildningen öva dina instruktörsfärdigheter under Klättercentrets ordinariekurser (frivilligt). Efter 10 veckor får du gå upp till instruktörsauktorisering för Trädklättring (Himla skoj) och 6 månader efter avslutad kurs kan du gå upp för klippklättring.

Slå en signal om du har fler frågor.

Mvh

David Norell, 0703-11 88 00
 
Trädklättring!?

Instruktör för trädklättring? Cool! Jag började min klätterkariär i just träd (frisolo). Men hur klättrar man efter konstens alla regler i just träd? Antar att stegjärn och stolpskor är uteslutet.

LELLE
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.