Tälta som motorcykelburen i Stockholmstrakten

Hej!

Vill börja med att säga att jag är ny på Utsidan och om admin anser att mitt inlägg är i fel del av forumet så får det självklart flyttas!

Jag heter Filip och två av mina främsta hobbys är motorcykelåkning och vandring/friluftsliv/camping. Jag tycker därför det vore en utmärkt idé att försöka kombinera dessa intressen genom att åka och campa med motorcykeln ute i det fria. Jag är inte intresserad av etablerade campingplatser, utan snarare att vara ute i det fria och njuta av naturen.

Jag skulle väldigt gärna höra med er om ni har några tips på natursköna områden i Stockholmstrakten som är hyffsat tillgängliga för att ta sig till med motorcykel. Jag bifogar några bilder för att visa på ett ungefär vad jag söker:

1.jpg
2.jpg
3.jpg




Jag vill alltså packa min motorcykel med tält, gasbrännare, liggunderlag, sovsäck etc. och åka till natursköna platser och slå upp tält, fiska och göra kortare dagsvandringar. Nyckeln för detta upplägg som jag ser på saken blir alltså fina platser som är tillgängliga med motorcykel alternativt en kortare vandring från parkeringsplats. Platser vid vatten är ett stort plus!

Oerhört tacksam för svar och tips på fina ställen!



Vänliga hälsningar,

Filip
 
Många önskar nog att hitta sådana ställen, men kanske svårt, speciellt i Sth-trakten. Kolla in tex park4night.
 
Glöm nära Sth, länsbiblioteken har gröna kartan i Ref avdelningen. Finn stigar med vändplatser på det är skogsvägar
Hitta några nära bäck eller kallkälla samt sjö eller berg.

go tur
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.