Är det någon som har erfarenhet och åsikter om Ajungilak Tyin? Jag är nyfiken på hur ni upplever den på sommaren. Jag är rädd för att den kanske är lite för varm.
Ajungilak Tyin
- Trådstartare johanniska
- Start datum
johanniska; sa:Jag syftar på den nuvarande modellen av Tyin, dvs 3-säsongssäcken. Den ser ut att ligga på comfort-temp ner till -3 C. Det är den som jag undrar är för varm för sommaren i sverige.
brandmansmicke; sa:johanniska; sa:Jag syftar på den nuvarande modellen av Tyin, dvs 3-säsongssäcken. Den ser ut att ligga på comfort-temp ner till -3 C. Det är den som jag undrar är för varm för sommaren i sverige.
Ok, det var tydligare. I norra Sverige skulle jag kalla den lagom till rent sommarbruk (Svensk fjällvandring). Använding i södra Sverige sommartid är det nog lite väl varmt. Hur frusen är du?
johanniska; sa:brandmansmicke; sa:johanniska; sa:Jag syftar på den nuvarande modellen av Tyin, dvs 3-säsongssäcken. Den ser ut att ligga på comfort-temp ner till -3 C. Det är den som jag undrar är för varm för sommaren i sverige.
Ok, det var tydligare. I norra Sverige skulle jag kalla den lagom till rent sommarbruk (Svensk fjällvandring). Använding i södra Sverige sommartid är det nog lite väl varmt. Hur frusen är du?
Äter jag rätt, sover bra, rör på mig och är frisk så är håller jag värmen. Dock har jag för vana att sova i understället, vilket gör att jag har klarat fint med en tunnare säck, som jag tänkt pensionera. Det som gjort mig intresserad av Tyin är att den verkar slittålig.