Äta i Jotunheimen?

Årets fjällvandring för min del blir en vecka i Jotunheimen i början av augusti. Då jag vill minimera packningen så tänkte jag äta frukost och middag på fjällstationerna, dvs Gjendebu, Leirvassbu, Spiterstulen, etc. Är det någon som vet ifall man behöver boka frukost och middag eller är det bara att dyka upp?

Boendet löser jag genom att bo i tält i anslutning till fjällstationerna. Eller på själva stationerna om det finns plats.

Årets fjällvandring för min del blir en vecka i Jotunheimen i början av augusti. Då jag vill minimera packningen så tänkte jag äta frukost och middag på fjällstationerna, dvs Gjendebu, Leirvassbu, Spiterstulen, etc. Är det någon som vet ifall man behöver boka frukost och middag eller är det bara att dyka upp?

Boendet löser jag genom att bo i tält i anslutning till fjällstationerna. Eller på själva stationerna om det finns plats.

Varför inte skicka ett mail och fråga? Då vet du med säkerhet vad som gäller!
http://www.gjendebu.com/gjendebu_no/9_kontakt.php
http://www.spiterstulen.no/contact-us/
http://www.ton.no/no/om-top-of-norway/kontaktinfo

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Det är bara att dyka upp. Men det kan ändå vara bara att komma en stund innan. Dock behövs ej att förboka.

Personligen hade jag glatt valt att bära all mat även om den var 3 gånger så tung jämfört med att äta i Norge.. Burr..

Skulle äta våfflor i Jotunheimen på en fjällstation en gång. Smakade som kall plastfolie ungefär. Dyrt som en måltid från Real var det också !

Mvh // Johannes

När jag för fyra år sen bodde en natt i Gjendebu behövde vi inte förboka nåt (men jag tror att man kunde göra det).

En sak som jag inte förstod förens försent var att det i frukostpriset var inkluderat lunchsmörgåsar. Jag tyckte att frukosten var väldigt dyr m fick man lunch också blev det okej. Så glöm inte dina smörgåspaket vid frukosten! :)

När jag för fyra år sen bodde en natt i Gjendebu behövde vi inte förboka nåt (men jag tror att man kunde göra det).

En sak som jag inte förstod förens försent var att det i frukostpriset var inkluderat lunchsmörgåsar. Jag tyckte att frukosten var väldigt dyr m fick man lunch också blev det okej. Så glöm inte dina smörgåspaket vid frukosten! :)

Det var bra att veta! Tack för tipset! :)

Finns

också ett fåtal självbetjänte hyttor i Jotunheimen där du kan köpa och laga din mat. Systemet är unikt för södra Norge och finns i massor av fjällområden. Kolla ut.no som har massor av info.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips