Är Korpberget i skick?

Är kanske mest intresserad av Choes show, men även andra leder kan locka. Läste någonstans att det vuxit igen rejält, gäller det fortfarande? Det verkar behöva bytas en del gamla handknackade bultar också...

Mats

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Eftersom det fanns lite behov av bultbyte osv., så kan det ju möjigen vara en aktivitet för Bultkommitten. En liten våraktivitet för att få fart på borstar och borrmaskiner. Jag har nyladdade batterier.

PS. Varför blir alltid mina hyperlänknar understrukna...?

Kan du visa någon exempel här på utsidan då de inte blir det?

Och här var det tänkt att det skulle komma ett sånt sätt... men jag lyckades inte. Jag har för mig att jag lyckats förr, men då genom att ta en omväg och skriva texten i Word* först, där jag tar bort understrykningen efter att länken är klar. Fast tittar jag i inlägget (t ex ovan) så ser jag ju inget i "koden" som gör att hyperlänken ska vara understruken, så där finns liksom inget att ta bort...

*har inte Word där jag är nu

Just nu börjar en liten borst/bult/städ-tur till Korpberget i helgen lägga sig på lut.
Det var ju dåligt utomhusklätterväder, så varför inte då borsta lite utomhus istället?

ankare

Hej,
är det någon som vet något om ankare på korpberget? Jag har sett ett vid led nr9 samt 10 och ett lite längre bort. De ser helt okej ut men verkar ju vara låg aktivitet på berget och hittar ingen information om ankare i sverigeföraren eller stockholmsföraren(boken).

Annars får man väl ta ett träd.

Tack på förhand!
Karl

Har sett ett par ankare där som varit hemgjorda. Lite grovsnickrade, men i väl tilltaget rostfritt stål. Troligen rejält överstarka. Om själva bultarna ser bra ut så är de nog OK, och bultarna är ju lika svåra som alltid att bedöma - men nånting som varje klättrare varje gång måste välja själv om han godkänner.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips