Är detta sant?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Men hur gick det sen?

Jag undrar hur det gick sen för alla inblandade???

Träffades de igen? Åkte han till Berlin? Jobbar guiden kvar? Är vandrarhemmen ommålade????

Loco på toppen är en given bakgrundsbild för alla med intresse för alpinism

Förresten, är det någon som köpt CD:n med bilder från 2000 års expedition?.

Sailor

Katinka; sa:
Ja herre min gud.... snabbklickade bland några av sidorna och skummade som hastigast... RÅKADE hamna i slutet av kapitel 8... vek mig nästan av skratt... han som skrivit verkar ju helt osannolik....
Bwahahahahaa!!!! :eek:)
Tack Katinka, för att du styrde mig rätt på en gång!

Nog är han loco alltid

"Vi steg av tåget i en skog och gick fram till en stad. Den såg ut som Nässjö, men låg alltså i Norge. Jag satt upp på min svarta militärcykel och satte fart ner mot Centralstationen med ett gevär i händerna. Jag styrde med knäna.

Fienden hade blå uniformer och vi gröna, men ingen märkte oss, och vi lyckades inta Norge."

Ett citat från en av herr Locos nedskrivna drömmar från 1970. Enormt vass hemsida! Kolla in den:

http://home.swipnet.se/sonoloco/

Den länkade webbsajten kommer att bli kult bland alla andra trista vandringsberättelser. Jag var på vippen att radera mina! Jag har givetvis lagt den högt rankad bland min bokmärken.
Detta är en realistisk berättare i ren naivistisk stil. Både vad gäller språkbruk och innehåll. Det verkar inte finnas något som är fabulerat utan allt är öppenhjärtigt berättat, han lämnar ut även det mest privata som många läsare genom sin inlevelse tycker sig vara pinsamt. På sina ställen når berättelsen rent surrealistiska nivåer, får mig att tänka i bilder - filmer som Kaurismäkis tablåer.
Denna berättare har fått mig att omvända min ensamhetsvandring. Nu skall jag gå kända leder, sova i stugor och vänta att den stora kärleken eller det amorösa äventyret skall drabba mig i en knarrig binge i någon STF stuga. Måste kanske börja bada varje kväll under mina vandringar ;-D // Roland... savfel!
[Ändrat av walk_alone 2003-01-07 kl 23:21]

Jaaa

Sova i stugor ska hädanefter bli min melodi. Jag trodde bara sånt här existerade i en 20-årings ultranaiva fantasi (min) :)

På nån annan sida så kanske det finns en fortsättning med "tjejligan"

Dom verkar ha haft mycket jeans nedpackade av bilderna att döma

MHZ

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips