Är denna cykel bra för långfärdscykling. om inte, tips!?

Senast ändrad:

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Kan säkert vara en utmärkt hoj.

Är denna nåt att ha?

http://www.bike-discount.de/shop/k96/a63455/details.html? (tysk sida)

stora skillnaderna är att den har fälgbroms och är 2500 kr billigare.
verkar som att vissa delar fr.a. växelsystemet och däcken är snäppet vassare.

blir till att byta styre bara sen verkar den vara helt ok.

va tror ni? och föresten.. är det nån som har erfarenhet av hemsidan?

Innan man bestämmer sig för att byta styre och sadel, vilken jag tror ev. är mer akut att byta, så gör man nog klokt i att köra några längre svängar 75 - 100 km.

För mjuka sadlar kan under en dag med många mil förvandlas till något som upplevs som en tegelstenshög att sitta på. Fasta ostoppade eller tunnt stoppade sadlar brukar, åtminstone för mig funka bättre.

Styren är ett kapitel som knappast låter sig diskuteras då varje cyklist är salig på sin absoluta åsikt. Jag har och jag cyklar ännu långt på cyklar med bockstyre och cyklar med andra styren och hävdar därför att alla styrtyperna kan vara bekväma och likväl obekväma. Prova ut m.a.o. vad som passar dig som cyklist och typen av cykling.

Jag har alltid velat ha dom bästa komponenterna o prylarna. Men har väl tänkt om en hel del nu. I juni så tog jag min oväxlade gamla gubbacykel och stack iväg till Amsterdam. Allt gick hur bra som helst, fick inte ens en punktering.

Hade visserligen köpt surly nice rack o en brooks sadel som jag satt på. Men dem köpte jag när jag va prylgalning:)

Vet inte om mitt inlägg har med tråden att göra, men vill bara säga att man behöver inte värsting prylar för att ta sig fram. Specielt om man håller sig i europa.

Ska försöka lägga in en bild på cykeln...

Mvh
Philip

Bilagor

• cykel amsterdam.jpg
    cykel amsterdam.jpg
    115.7 KB · Visningar: 563
Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg