Äntligen dags igen...

Imorrn bär det äntligen av igen, då är det åter dags att besöka Orkla för en veckas laxfiske.

Det ska bli oerhört skönt att få blöta linan igen.... får man dessutom ett brutalhugg på en Sunray så är lyckan fullständig.

Förutsättningarna verkar lovande, men får jag en så är jag nöjd.... resten är bonus.

Rapport kommer om en dryg vecka.

mvh
Henrik
Edgeflyfishing.com

Inget brutalhugg på sunray

Sunrayen svek mig på denna resa, men i stort så var fisket MYCKET bra. På två man lyckades vi landa 10 laxar, 5 av dessa över 5 kg.

Den fisk som lämnade störst intryck var dock en nystigen hanlax på lite drygt 6 kg, den bjöd på ett femtontal hopp och en rusning på drygt hundra meter. Ibland blir man imponerad av att man klarar att springa som en gasell över storstenarna längs älven ;-)

Hursomhelst, otroligt kul var det... och vecka 27 nästa år är jag tillbaks i Orkla... huh, hur ska jag stå ut med all denna väntan :/

Glada fiskehälsningar
Henrik
http://www.edgeflyfishing.com

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips