Ännu ett tältval :)

Hej!
Vet om att det finns mängder av tälttrådar och jag tror mig ha läst igenom ungefär alla. Hur som helst så hoppas jag att ni står ut med ännu en tråd och bistår med era kunskaper!

Jag har följande krav på tältet:
- Låg vikt (helst <3kg) då jag uteslutande kommer nyttja det ensam.
- Med fördel mer mindre självstagande då jag paddlar mycket kajak på västkusten och ämnar slå läger på kala bergshällar.
- Klara vinterförhållanden uppe i svenska fjällen (utmed leder) där jag kommer hålla till några nätter per säsong.
- Det skall gå att få upp i ösregn utan att innetältet blir blött (regnar i regel alltid när jag är ute :).
- Sen ska det ha ett rimligt pris :)

Get Out säljer "Soulo" på 2,1kg för 5750:- och det ser jag som ett alternativ. Finns det andra alternativ och går det komma ned i pris?

Tack på förhand!

GetOut utförsljning på GoLite Valhalla 2+

Kolla om detta tält skulle kunna vara ett alternativ, en hybrid mellan enkel och tvåvävs tält. Nästan helt självstadgande, bara absiderna behövs spännas ut, 225 x 150 cm för två pers. på 2,3kg.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Ojdå, flera hundralappar billigare. Frågan är om det är Compact eller Compact Light de säljer för 1900:- Blir inte riktigt klok när jag jämför datan. Men det är nog Vanliga Compacten dvs utan Light :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips