Älg- eller björnspillning?

Vilket djur är detta? Fotot är taget i Ovanåkers kommun.

Bilagor

• 062.jpg
    062.jpg
    78.3 KB · Visningar: 625
Såg ett liknande när jag var ute på en röjning för länge sedan. Trakten var mycket otillgänglig och stället ändå svårare. Var insprängt mellan några bergspartier och jag bedömde det som björn då det hade varit en del däromkring vid den tiden. Men jag är inte säker. Någon som kan ha en annan teori?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Det är alltid bra att rota i skiten för att se om man kan se några rester. Björnen är allätare, men vid denna tid på året brukar alltid bärdieten dominera. För utpräglade rovdjur brukar det alltid finnas pälsrester och eller benrester i spillningen

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips