Aconcagua 2017/2018

Hej

För drygt 10 år sedan var jag till Aconcagua i en expedition jag planerat själv och ledde. Den gången blev det ingen topp nådd. Två av killarna i mitt team lyckades dock nå toppen.

Nu planerar jag en ny expedition under dec-17/jan-18. Jag fiskar efter expeditionsvänner till detta då jag inte vill gå själv. Jag har redan tömt min äventyrspool med mina närmsta vänner. Det är stort åtagande så det är inte alltid lätt att hitta ngn med samma timing.

Jag har relativt mycket erfarenhet av expeditionsupplägget och också av hög höjd (Elbrus, Nepal etc).

Jag ser för mig att man ska ha erfarenhet av att sova på hög höjd (min 4500), gärna erfarenhet av expedition och förstår principen med direkt kommunikation och att ta hand om varandra. Gärna blandat med god humor också.

Är du seriöst intresserad av Aconcagua och inte heller har ngn att åka med, ta kontakt med mig.

Frida

Bilagor

• IMG_3095.jpg
    IMG_3095.jpg
    52.5 KB · Visningar: 748
  • IMG_0304_3.jpg
    IMG_0304_3.jpg
    81.5 KB · Visningar: 759
Hej!

Jag är ny på Utsidan så vet inte hur detta funkar, men jag är intresserad av Aconcagua, en ide jag fått i mitt huvud och hoppas jag kan/klarar ta mig dit någon gång i framtiden. Jag är inte så van vid höga berg och toppbestigningar, har endast bestigit Kilimanjaro. Men jag har inbokat Elbrus och Everest Base Camp med Island Peak i år, och om jag klarar de turerna så är jag väldigt intresserad av Acongacua. Har du fått med dig någon redan eller hur ser dina planer ut?

Nelly

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hei
Hvordan går disse planene? En kompis av meg planlegger Aconcagua nå i januar, skal jeg matche dere?
Han er en norsk gutt, 25 år.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips