Abu Reflex

Hojt alla glada fiskevänner!

Finns det ingen i detta avlånga land som besitter an hög med ABU Reflex som inte längre används. Framförallt 12g vit kropp med sked i svart/mässing och en härlig orange fjäder i kroken... Satte den sista i arsenalen för ett par veckor sedan, storgäddan som beslöt sno in sig i nått på botten.

"1½ vecka kvar, sen blir det fiskesemester i norska fjällen! 10 dagar med flugspöet klistrat i händerna!"

ABU tillverkar inte den längre vad jag vet...Därav min stora panik =P...
Finns med orange kropp och visst jag kan sätta mig och komponera om de som ligger i lådan, men njae... Är kanske trots allt bara en fix idé att just vit kropp med svart sked ska vara speciell. Men som du vet: -Tron kan flytta berg *s*.

Men givetvis ska jag titta upp ditt tips! *tackar*

Sen är det ju så med favoritdrag/flugor: ju mer du tror på den och fiskar med den desto mer fisk får du med den. De flugor/drag som ligger i lådan fångar ju inte mkt ;)

Nog verkar det som om att Reflex fortfarande tillverkas och säljs. Kolla på abugarcia.se.

Själv har jag alltid föredragit Sonette. Orsaken därtill är höljd i dunkel. Det är väl nåt vidskepligt kan jag tro. Så brukar det som sagt vara med fiske.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Jodå, reflex som modell tillverkas fortfarande...men jag jagar en modell som gått ur produktion. Den vita kroppen med svart/mässings sked... Kroppen finns kvar och skeden finns men med orange kropp... Får nog helt enkelt pyssla ihop min favorit själv till sist =P

O Tradera är faktiskt en ganska bra källa för o hitta gamla klenoder =)

Vad gäller drag i lådan o de man använder kan man ju inte mer än att hålla med...frågan är hur många pärlor man har i lådan som aldrig ens smakat vatten *lider med*

Har för övrigt ett par små, men riktigt trevliga, Jensen-spinnare i lådan. Går att spinna hem precis hur långsamt som helst, perfekt för slöa vår-borrar!

Kanske här...

Hojt alla glada fiskevänner!

Finns det ingen i detta avlånga land som besitter an hög med ABU Reflex som inte längre används. Framförallt 12g vit kropp med sked i svart/mässing och en härlig orange fjäder i kroken... Satte den sista i arsenalen för ett par veckor sedan, storgäddan som beslöt sno in sig i nått på botten.

"1½ vecka kvar, sen blir det fiskesemester i norska fjällen! 10 dagar med flugspöet klistrat i händerna!"
Hej Googlade o fann denna försäljare:

http://www.cykelochfiskecenter.se/fiske/category_23/product_304.html

Hoppas det hjälper...Ett av dragen, det fjärde uppifrån verkar stämma på din beskrivning.

Bilagor

• imagesde.jpg
    imagesde.jpg
    1.7 KB · Visningar: 1,015
  • imageseeee.jpg
    imageseeee.jpg
    3.3 KB · Visningar: 914
:) Ser bra ut på bild... Kanske att han har ett par gamla baggar liggande i fyndlådan!!
tack för titten!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips