Absolut billigaste tändstålen!

Problemet är att man inte vet vilken kvalitet det är, ta och kolla in på youtube, finns tester av dessa kinesiska eldstål.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Jag köpte ett gäng sådana tändstål för inga pengar alls. De är KASS. Stålet är för mjukt så det bildas inga bra gnistor.

De jag rekommenderar är Fireflash (de som kom från Karlsborg från början) och LMF.

På ett sätt tycker jag att ett eldstål är en säkerhetsgrej och då går funktion före pris.
Jag kan ha fel i det tänket, men inte helt fel.

Jag köpte ett gäng sådana tändstål för inga pengar alls. De är KASS. Stålet är för mjukt så det bildas inga bra gnistor.

De jag rekommenderar är Fireflash (de som kom från Karlsborg från början) och LMF.

På ett sätt tycker jag att ett eldstål är en säkerhetsgrej och då går funktion före pris.
Jag kan ha fel i det tänket, men inte helt fel.

Framför allt räcker ju ett tändstål i evigheter (om det inte förvaras blött). Mitt tändstål är nog snart tio år, och har väl hälfen kvar ungefär. Används för att tända bensinköket, men ibland även som eld-startare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips