Absolut billigaste tändstålen!

Problemet är att man inte vet vilken kvalitet det är, ta och kolla in på youtube, finns tester av dessa kinesiska eldstål.
 
Jag köpte ett gäng sådana tändstål för inga pengar alls. De är KASS. Stålet är för mjukt så det bildas inga bra gnistor.

De jag rekommenderar är Fireflash (de som kom från Karlsborg från början) och LMF.

På ett sätt tycker jag att ett eldstål är en säkerhetsgrej och då går funktion före pris.
Jag kan ha fel i det tänket, men inte helt fel.
 
Jag köpte ett gäng sådana tändstål för inga pengar alls. De är KASS. Stålet är för mjukt så det bildas inga bra gnistor.

De jag rekommenderar är Fireflash (de som kom från Karlsborg från början) och LMF.

På ett sätt tycker jag att ett eldstål är en säkerhetsgrej och då går funktion före pris.
Jag kan ha fel i det tänket, men inte helt fel.

Framför allt räcker ju ett tändstål i evigheter (om det inte förvaras blött). Mitt tändstål är nog snart tio år, och har väl hälfen kvar ungefär. Används för att tända bensinköket, men ibland även som eld-startare.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mikmik Billigaste nätbutiken? Utrustning allmänt 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.