Absid på Keron 3 mfl.

Funderar på nytt tält från Hilleberga. Är absiden stor nog i Keron 3 för att ryggsäckarna inte ska behöva ligga emot ytterväven (stora säckar)?.Golvytan verkar ju vara stor, men kortsidan sluttar ju kraftigt.
Har även kikat på Staika, då det skulle passa bra i skärgården, men är där ännu mer orolig för absidutrymmet. Slutligen så är jag 186 cm lång och
vet därför inte om Nammatj 3 GT är lämpligt,
jag vil inte ligga med fötterna mot innertältet,
annars är ju absiden perfekt på den modellen.

Alla ni som vet och kan, hör av er!!!!

Mvh/Peter

keron

Vi (to mennesker + 1 hund) brugte vores nye Keron 3 på sommerens kanotur i Rogen-området og Dalsland. Alt udstyret fandt plads i den ene apsis uden at presse mod væggen, og vi havde en del med (fordi der jo som bekendt er godt med plads i en kano:). Inden vi købte telt overvejde vi Keron 3 GT, men syntes at det fyldte for meget i længden og at vi ikke havde brug for den ekstra store apsis.

Hilsen

Martin

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Nammatj 3 GT

Jag är 188 cm lång och har sovit MÅNGA nätter, sommar som vinter i alla väder, i ett Nammatj 3GT. Jag har inte haft några större problem med att fötterna ligger an mot innertältet givet att "aktern" spänns ut ordentligt. Keron 3 har jag ingen större erfarenhet av.

/Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips